Har någon fått - Proscar?
Är det någon som har fått Proscar (medicin mot prostatacanser) mot sin PCO?
Är det någon som har fått Proscar (medicin mot prostatacanser) mot sin PCO?
Det verkar ju livsfarligt! Har du fått det eller?
vaaaaaaaaa vad ska det vara bra för...
jag har ALDRIG hört det förr
MIn närmaste vän ska bli barnendokrenolog (dvs läkare som är speciallist på hormonfel hos barn) och hon hade fått veta det genom en speciellist utbildning.
Finns forskning på det, men jag gissar att det är nya resultat. Ska se om jag hittar något på nätet för jag har läst lite om det tidigare.
De e klart, om man har höga testovärden så borde det kanske fungera..... men då måste det ju vara det alldeles speciella utgrenade testot också....
Vem tusan vet, vem hade trott att diabetesmedicin kan hjälpa PCO:are... då kanske prostatamedicin kan hjälpa till också
Det anv tydligen som anti-androgent preparat (mot manligt utseende) om jag kan tolka det jag läser på nätet rätt.
ingenting förvånar mig längre.....du får gärna "uppdatera" oss senare om din vän berättar mer...det e ju intressant
Min vän kunde inte beskriva så mycket mer (beror både på mig och på att hon inte jobbar med kvinnor utan barn) utan hon bad mig kolla med min läkare.
Jag hoppas det där är fel... För det här läser jag i Fass.se (saxat en bit)
Hantering
På grund av möjlig absorption genom huden skall krossade eller delade tabletter ej handhas av kvinnor som är eller kan tänkas bli gravida (tabletterna är filmöverdragna).
Kontraindikationer
Överkänslighet mot finasterid eller andra ingående ämnen.
Varningar och försiktighet
Innan behandling med PROSCAR påbörjas och regelbundet därefter rekommenderas undersökning via rektum för att utesluta prostatacancer.
Med tanke på obstruktiva komplikationer är det viktigt att patienter med stor mängd resturin och/eller kraftigt nedsatt urinflöde kontrolleras noggrant. Kirurgisk åtgärd bör övervägas för dessa patienter.
Då finasterid hämmar omvandlingen av testosteron till dihydrotestosteron kan PROSCAR, om det ges till en kvinna som bär på ett foster av manligt kön, hämma utvecklingen av fostrets yttre genitalia (se även Hantering).
Hade även en man på mitt jobb som fick Proscar, och våran ssk sa åt mig att jag inte fick ta i medicinen utan handskar om jag försöker bli gravid eller nyss blivit gravid för det ger fosterskador!! Ska man då själv stoppa i sig dom?!?
Hej!
Fick informationen av en vän var på speciallist utbildning för endokrinologer. Hon sa inget om man skulle kunna ha denna behandling då man vill bli gravid.
Hon visste inte så mycket ...... men det kanske är bara för mycket svåra fall och för kvinnor som inte vill bli gravida.
Ok... Men dom flesta som vill ha behandling för sin pco är dom som kanske inte blir gravida? Jag har inget emot att dom forskar på sätt att kunna hjälpa dom drabbade, men det låter ju aningen livsfarligt om detta preparat bara genom huden kan ge fosterskador. Då ska man ju sätta dessa kvinnor i ett klimakterium under tiden då med rätt grova andra mediciner som gör att ägglossningen helt uteblir så dom inte riskerar att bli gravida under behandlingen... Sen ska det behandlas bort efteråt så äl kommer igång igen som det ska osv... *pust* Det låter onekligen jättejobbigt. Men om det riktar sig till kvinnor som INTE vill bli gravida så är det ju en helt annan sak! Vi lär väl få veta mer om hur det går i forskningen kring alla lvinnosjukdomar som gör en del ofrivilligt barnlösa!
För mig blir det ICSI oberoende av min PCO eftersom min man har lite dålig spermier. Jag vill bli hjälp mot mina PCO problem och skiter i om jag får ägglossning eller ej. Men jag vill aldrig utsätta ett barn för något för man vet ju aldrig hur länge preparaten sitter i kroppen.
Proscar - http://24tabs.org/buy-proscar-se.html Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.