• mar

Har någon fått - Proscar?

Är det någon som har fått Proscar (medicin mot prostatacanser) mot sin PCO?

• Svar på tråden Har någon fått - Proscar?
  • mar

MIn närmaste vän ska bli barnendokrenolog (dvs läkare som är speciallist på hormonfel hos barn) och hon hade fått veta det genom en speciellist utbildning.

Finns forskning på det, men jag gissar att det är nya resultat. Ska se om jag hittar något på nätet för jag har läst lite om det tidigare.

• mar

Det anv tydligen som anti-androgent preparat (mot manligt utseende) om jag kan tolka det jag läser på nätet rätt.

• mar

Min vän kunde inte beskriva så mycket mer (beror både på mig och på att hon inte jobbar med kvinnor utan barn) utan hon bad mig kolla med min läkare.

• mar

Hej!

Fick informationen av en vän var på speciallist utbildning för endokrinologer. Hon sa inget om man skulle kunna ha denna behandling då man vill bli gravid.

Hon visste inte så mycket ...... men det kanske är bara för mycket svåra fall och för kvinnor som inte vill bli gravida.

• mar

För mig blir det ICSI oberoende av min PCO eftersom min man har lite dålig spermier. Jag vill bli hjälp mot mina PCO problem och skiter i om jag får ägglossning eller ej. Men jag vill aldrig utsätta ett barn för något för man vet ju aldrig hur länge preparaten sitter i kroppen.

Svar på tråden Har någon fått - Proscar?