• Nickis

Någon som har erfarenhet om Octaviakliniken eller nåt annat ställe?

Hej,
    Jag har precis blivit rekomenderad att ringa till Octaviakliniken.
    Nu undrar jag om det finns nån här som har erfarnhet därifrån.
    Bra eller dåligt? Finns det nåt annat ställe som är bättre eller är det sak sammat?

Jag skulle bli mycket glad om någon kunde berätta!

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet om Octaviakliniken eller nåt annat ställe?
  • ibland

+++++++++ är vad jag ger dem, de e alla jätte härliga kvinnor med oändliga kunskaper om det mesta.

Jag ångrar mig att jag inte gick till dem från början...

lycka till

(vad/varför villd u söka till dem?)

• Nickis

Vi har försökt i en 17 månader nu utan ett minsta lilla resultat. Så jag ringde min vårdcentral som sa att de rekommenderade Octaviakliniken. Tänkte att jag skulle kollahär om det var någon som har lite erfarenhet av dem om det är ett bra ställe eller inte.
    Så är det!

• ibland

Ok, dom är super o jag e helt säker på att du kommer få den hjälp du behöver, dom gör väl en utredning o så först...

jag vet att det gick snabbare att få tid dit om man hade fått en remis skickat dit innan....kan du inte be vårdcentralen att skicka en remiss dit innan...

• Nickis

Det ska jag be dem om. tack för tippset! Märker att det är svårt att komma fram bara per telefon...

• Smulan80

Vi ska dit på vårt första besök på tisdag. Har också hört mycket bra om dem. Så jag hoppas att det stämmer

• Nickis

Hej Smulan80! Hur gjorde ni hade ni remiss dit eller ringde ni och bokade tid?

• Smulan80

Jag ringde bara. Ingen remiss... Då var det ca 2 mån kötid.

• ibland

det e hopplöst att komma fram...men ring precis när telefontiden öppnar då brukar det gå...dom svarar inte utan man får lämna namn o telenr. så ringer dom upp

lycka till

• Nickis

ibland: tack för tippset! ska hänga på luren i morgon.

• Hortensia

Hej! Jag kan också varmt rekommendera Octavia. De var de enda som kunde ge en til när jag ringde för utredning för ett år sedan. Fick visseligen vänta ett par månader men sen gick det undan. Man kan också ringa lite så och så och fråga om de fått något återbud. Utredningen kunde inte gått fortare. Det var inget "fel" på oss men inför IVF gjorde jag ett sk clomifentest, dvs man äter Pergotime och kollar hormonsvaret med blodprover. Allt gick mycket noga till enligt konstens alla regler. Och vet Ni vad - jag blev gravid den cykeln och slapp IVF-karusellen. Är nu i v 25. Har även fortsatt på Octavias spec. mödrarvård pga lite komplikationer. Även denna super. Oj, vad långt det blev. Ring Octavia för bra hjälp är mitt budskap!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet om Octaviakliniken eller nåt annat ställe?