• Nickis

Någon som har erfarenhet om Octaviakliniken eller nåt annat ställe?

Hej,
    Jag har precis blivit rekomenderad att ringa till Octaviakliniken.
    Nu undrar jag om det finns nån här som har erfarnhet därifrån.
    Bra eller dåligt? Finns det nåt annat ställe som är bättre eller är det sak sammat?

Jag skulle bli mycket glad om någon kunde berätta!

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet om Octaviakliniken eller nåt annat ställe?
  • Smulan80

Låter lovande för vårt första besök

• Tammie

Jag var på Ovtavia och gjorde min kontraströntgen. Fick tid jättefort och sköterskan var världens gulligaste.
    Gynekologen var en stramis som var livrädd för Socialstyrelsen och knappt vågade hjälpa oss med det vi trots allt har rätt till. Men vi fick vår kontraströntgen och jag fick min spruta i låret så att jag vaknade upp efter att jag svimmade så jag ska kanske inte klaga...

• nesistas

Jag kan också bara rekommendera Octavia! De är jättegulliga och superduktiga. Jag har gått där i flera år på vanliga gyn-undersökningar och när jag och min man tog oss i kragen efter 2 års kämpande i babyverkstaden utan resultat och beslöt oss för att göra fertilitetsutredning på Octavia gick den hur snabbt och proffsigt som helst. Pga. resultatet rekommenderades vi att göra IVF och nu är vi mitt i första behandlingen på CvL. Även om det är väntetid så är det definitivt värt det, ring Octavia Ett tips om det är svårt att komma fram på telefonen, skicka ett fax och be dem ringa tillbaka. Det brukar fungera bra.

• Winnie

Jag är supernöjd med Oktavia!!! Jag gick på Mama Mia först, men var bara där en gång. Var gråtfärdig när jag kom därifrån eftersom läkaren var så oproffsig och knäpp, så jag bytte till Oktavia. Min läkare där är toppen, verkligen jättegullig. Jag rekommenderar Oktavia varmt!

Snart är vår utredning klar där och preliminärt har de inte hittat något fel på nån av oss, endast kontraströntgen återstår. Hittar de inget fel då heller så blir det IVF-kö.

Lycka till Nickis!

• Nickis

Tack Tammie, Bobi och Winnie för svaren!
    Tammie: hoppas att ni får den hjälp ni behöver trots stramisen. Verkar lite jobbigt med svimmningen och sprutor

Jag har faktiskt kommit fram nu och ska bli uppring kl 10. Det känns väldigt bra att ni som svarat har possitiva saker att säga! Det är alltid nervöst att gå till nåt nytt ställe!

Så återigen tack så mycket och lycka till till oss alla!!

Kram
    Nickis

• Tammie

Nickis: Jodå, vi går i Finland och har jättebra hjälp! Jag gjorde bara kontraströntgen på Octavia.

Lycka till nu!!

• Nickis

typiskt. Idag kom jag igenom till Octaviakliniken och vad händer då? Jo min mobil fungerar inte (den tror att den har headset på fast jag inte har något...) och jag kan alltså inte svara när de ringer upp mig igen!! Och det var otroligt svårt att bara komma fram till telefonsvararen.....

Usch vad frustrerande!!!!!!!!

Tammie: Bra att du har bra hjälp i Finland! Hoppas att ni lyckas snart!
    //Nickis

• proppen

Kontraströntgen gjorde jag där och jag har bara fina betyg att ge,superbra!!

• Nickis

Nu har jag fått en tid till den 27 januari! Länge tills dess men känns otroligt bra att ha en tid att se fram emot. Bra bemött blev jag i telefon så än så länge är allt toppen med octaviakliniken. Precis som ni säger!

• ibland

härligt att höra att du i alla fall fått en tid...det kanske känns som lång tid, men du kommer säkerligen känna dig mer bra till mods nu när du vet att en tid finns bokad.

lycka till

• Nickis

Det känns super!!!! Och det är ju ändå bara 2 1/2 månad kvar!
    dessutom har jag fått tid hos en akupunktör jag blivit rekommenderad så just idag känns livet rätt bra igen

Svar på tråden Någon som har erfarenhet om Octaviakliniken eller nåt annat ställe?