• smultronbubbla

Schampo för fet hårbotten och torra toppar

Någon som vet något bra schampo för den som har fett hår, men ganska torrt i övrigt?
    Jag har både permanentat och slingat håret (ej samtidigt, don´t worry ) och det har slitit en del på håret.
    Använder plattång ganska ofta också.
    Jag vill ha det mjukt och med lite fall. Väntar just nu på att min uppklippning ska växa ut. Vill ha mer jämnlångt hår. Långt, rakt och mjukt helt enkelt

Funderar på ett djuprengörande schampo från Kicks´s, 80 kr. Scandinavian formula heter märket. En vit flaska med cerise text. Någon som provat det?
    Ska tillägga att mitt hår blir fett efter en dag, trots att jag inte tvättar det varje dag.

Förlåt att det blev så rörigt, har lite ont i magen, svårt att koncentrera mig. Hoppas att någon förstod

• Svar på tråden Schampo för fet hårbotten och torra toppar
  • rebeckaa

jag har färgat hår, och jag använder Herbale esseness tror det stavas så. Jag tycker att det är bra.

• emmamma

Det du ska tänka på när du tvättar håret är att man ska bara massera in schampo i hårbotten och sedan skälja så att schampot rinner ner. Så du ska alltså inte schamponera topparna.
    Sen ska man bara ha balsam eller inpackning i topparna och halva håret och det kan du låta vara ganksa mycket kvar av sen.

• smultronbubbla

Tack för svaren, båda två

emmamamma

Oj, har aldrig hört talas om att man kan göra så när man schamponerar in håret. Är det just för de som har torra längder?

Ska man inte skölja ur balsamet helt menar du?

Fler tips?

• HugoochVilma

Min hårbotten är jättefet och jag tycker det är jättejobbigt att behöva tvätta håret varje dag för attd et ska se rent ut .

MEN så hittade jag Lee Staffords "Dry Schamboo for oily roots" på Kicks (rosa flaska). Så när jag känner att håret börjat bli fett så tar jag å sprayar torrschampot i hårbotten och masserar in lite lätt. Å vips så ser det nytvättat ut

• smultronbubbla

emelielundin

Den har jag faktiskt

• Indianica

Jag har schampo för fet hårbotten och så har jag en leave in produkt i topparna

• smultronbubbla

emelie

Nej, visst är det tråkigt

trixter

Tack för länken!

Indianica

Vad har du för schampo och vad har du för leave in produkt?

• emmamma

Nej så är det för allt hår. Sen ska man absolut inte tvätta håret varje dag. Helst ska man bara tvätta det en gång i veckan.
    Under den andra dagarna så böjjer man håret uppochner och borstar ut det oljiga från bottet ut till topparna. Det är det bästa oljan mot torrt hår. Efter ett tag så vänjer sig håret vid att inte bli stimulerat så ofta så att det producerar inte lika mycket fett.

Svar på tråden Schampo för fet hårbotten och torra toppar