Fått nog av sonen...
Jag vill börja med att säga att jag förstår att det är jobbigt för dig men man får inte glömma att det är minst lika jobbigt att vara tonåring.
Nu utgår ju vi andra i tråden från det som du beskrivit.
Och jag tycker sóm andra att den bästa lösningen nog inte är att flytta för din son. Det är ett stort steg att flytta hemifrån och att göra det när man inte är mogen kommer blir jätte tufft.
Jag tror inte heller att hans brist på ansvar kommer att blir bättre, tvärtom kommer han få lättare att skita i skolan och sova hela dagarna, ingen mamma kommer ju att finnas där.
Och att sätta honom i ett boende som ska försörjas utav soc.. vilket intryck ger det? (En tanke..)
Kan det inte vara så att din son helt enkelt befinner sig i lite försenad (tonårsdvala)? Kanske måste du kämpa på ett tag till så kommer det att släppa se. För många blir ju gymnasiet en nystart. Är du säker på att han inte mår dåligt?
Jag har sett det på kompisar , när föräldrar släppt iväg fast de egentligen behövde sina föräldrar.
Tänk en gång till och ta hjälp! Det finns mycket bra hjälp för föräldrar att få.
Lycka till och all styrka till dig!