• Rauur

Koka mjölk! Ett rent helvete i min vardag!

NÅGON som har knepet att INTE bränna fast mjölken i kastrullen?
    Det har då inte jag iaf!
    Jag använder tyflon, och vispar HELA tiden.
    Men ändå bränns de fast!
    Det är ju ett rent helvete att göra ren den sen!

knep,knep,knep! Massor av knep vill jag ha! =D

• Svar på tråden Koka mjölk! Ett rent helvete i min vardag!
  • Beatrize74

Oj, det slår mig att jag nästan ALDRIG kokar mjölk i kastrull.

I vilka sammanhang gör du det?

• Guldbarn

JAg rör som fan bara, och det brukar funka. Använder inte teflon, utan vanlig kastrull och vispar konstant tills det kokar upp!

• Guldbarn

Beatriza74: Men hur kokar man annars mjölk?

• emzemz

Ja när det står vit sås i receptet till barnmat väljer jag gärna något annat! Hopplöst med det där, kastrullbottnen blir svart, hur mycket jag än står och vispar!!

• Rauur

Jadu, till varm oboy, gröt.. ja vad som helst:P

Ja jag rör som bara den och har både använt tyflon och vanlig kastrull. men jävlar annama. går inge bra för mig:P

• Beatrize74
    Guldbarn skrev 2006-11-07 00:19:38 följande:
    Beatriza74: Men hur kokar man annars mjölk?
    Men när attans KOKAR ni mjölk enbart? Kan inte komma på att jag gjort det någongång under det senaste året minst.
  • MariaTussen

Jag gör så här att jag kokar i svag värme och vispar mycket. tar bort kastrullen från plattan nån sekund sen tillbaka.. haha en procedur men det funkar för mig.  sen värmer jag upp plattan först inna jag börjar koka mjölken sen sänker jag värmen sen kokar jag... jaaa något sådant .. då funkar det för mig  i allafall

R.E.S.P.E.K.T
  • Beatrize74

Om jag gör varm oboy så värmer jag den till 90 grader i mikron med termostat direkt i muggen.

• Tristanya

koka på svagare värme kanske kan fungera?
    vi kokar mjölk(produkter) i teflonkastrulll (blir osäker på om det heter så, men sån som är svart invändigt) o vi brukar inte ha ngt problem med o få bort det efteråt om det brännt fast!

lycka till!

• Guldbarn

Beatrize74: Nej jag kokar mjölk ganska ofta till allehanda saker. Risgrynsgröt osv. Varm mjölk att drick mm.

Svar på tråden Koka mjölk! Ett rent helvete i min vardag!