• sol1

Överkörd!

det är aldrig lätt med bonusbarn jag har tre egna barn och ett bonusbarn. jag har samma regler för alla barn när de är här men pappan till mitt bonusbarn favoriserar sin son och på sätt å vis kan jag förstå det men accepterar det inte. hade problem med bonuspojken förut då han är väldigt mammig han är snart 8 år men förklarade för honom att det gör ont i hjärtat när han bara tjatar om mamma. när vi har endast bonuspojken här så tar jag ensam iväg honom nån eller några timmar bara för att komma hemmifrån och hittar på nåt ibland blir det badhus ibland någon större lekpark äter lite glass eller fikar i början så sa ja att detta är våran stund pappa behöver itne veta vart vi varit eller vad vi gjort mest för han då tyckte det va spännande att han och jag hade en egen hemlighet som han gärna skröt över till pappan då. så löste jag det hela med min och bonusbarnets relation. den funkar bättre nu så nu är det bara för oss att jobba på att pappan ska ha samma syn på alla barn när de är här samtidigt.
    till det att mamman inte vill ha varannan veckas boende har de delad vårdnad? bor ni nära den biologiska mamman? blir det ja på dessa två frågor så kan man gå via advokat, familjerätt och tingsrätt för att få ett fastslaget beslut på hur just boendet ska se ut. jag och mitt ex som då är pappa till mina stora barn har barnen varannan vecka å det löste vi själva vi kom överens om att det va det bästa för barnen men å andra sidan så bor vi ju bara ca 100 meter i från varandra så barnen behöver itne byta kompisar osv lycka till hoppas det löser sig

Svar på tråden Överkörd!