• Anonym (psyk-bryt)

    Ni som har hund/ar och katter eller andra djur OCH barn Ang städning

    Jag håller på att få psykbryt på riktigt!

    I dag har jag, medan barnet sovit i sin vagn, legat på sängen och blundat och andats för att inte få ett bryt på riktigt.Gråter

    Har hund och katt och barn, och vårat hem håller på att förfalla totalt, jag är inte en person som älskar att städa direkt, men jag försöker verkligen och nu när vi har barn så försöker jag hålla ännu mer ordning och städa. Men jag hinner aldrig ikapp och djuren skitar ner nått så fruktansvärt, jag vågar inte ta hem mina vänner hit längre, speciellt inte om dom har små barn som vill vara på golvet.

    Har bara vårt barn i spjälsängen, vagnen eller på en filt på golvet,
    i soffan eller på golvet vill jag inte ha barnet för det djuren skitar ner så! Vi bor i ett jävla råtthål snart, eller redan... Sambon jobbar så mycket så han hinner knappt nått, man vill ju inte städa jämt heller. Men på helgerna brukar han ta tag och städa.

    HUR i helvete gör man för att ha ett "perfekt hem" som alla vänner jag träffar har?

    Jag drömmer om att lämna bort djuren, men både jag och sambon är verkligen djurmänniskor och skulle nog faktiskt inte klara av att lämnabort våra "barn".
    Dessutom älskar vårat barn djuren oxå!

    HEEELP!!! jag vill ha ett "perfekt" hem!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-07 13:33:00:

    lägger nog mina drömmar om ett perfekt hem på is...
    och investerar i ett kompostgaller in till soffan....
    och slänger ut alla mattor.



    Tack för att ni fått mig på bättre hummör!
  • Svar på tråden Ni som har hund/ar och katter eller andra djur OCH barn Ang städning
  • Päronskrutt

    Men en stor hund,en otroligt massa fåglar,2 barn,bebis på väg och en man som alltid jobbar...så har jag gett upp..nu har jag en tjej som kommer och städar ca 2ggr i månaden emellan det så dammsuger jag varje dag och plockar undan men resten får hon göra.Vi ska oxå flytta till större nu och då ska alla fåglar få ett eget rum och hunden ska få hållas i vissa rum bara.

  • september 82

    hej, jag har katt, tidigare 2, men nu bara en. jag har typ dammsugaren framme heeeela tiden. drar över här hemma en gång om dan....ett tag tom 2ggr....Antar att det blir värre om man har hund oxå... Men det är väl det ända tipset jag kan ge.....att dra övcer med dammsugaren lite snabbt en till 2 ggr om dan...

  • Delyssima

    Det var någon som tipsade om centraldammsugare. Upp till var och en med skinnsoffa.
    Men folk får ta dig och din familj som ni är. Om jag är till vänner som har husdjur så är det bara så. Man kommer och hälsar på för att man vill umgås och inte för att kolla hur städat det är. Jag är ganska garvad så mig stör det inte om folk har djur eller annat. Var och en städar för egen skull. Så länge det inte ligger massa kiss och bajs på golvet och sånt som kan vara ohygienskt så stör inte det mig.:)

  • Anonym (psyk-bryt)
    Bettiz skrev 2006-11-07 11:59:32 följande:
    Men förresten.... se det som något positivt med att ni har en stor, hårig, dregglig hund! För när du bjuder över vänner så kan du ju säga att du "preciiiis har städat, men titta hur han smutsar ner på en gång". Det är ju jättesmart, det är ju ingen som vet om det var alldeles nyss eller förra månaden!
    ASG!! *lägger på minnet*
  • Anonym (psyk-bryt)
    Anonym (blä) skrev 2006-11-07 12:06:32 följande:
    Är inte dina djur rumsrena????? Skulle min katt skita ner inomhus så skullehan åka ut!!! blä
    jaja, jag kanske är ordblind men inte låter jag hunden bajsa inne...katterna skiter inne - PÅ LÅDAN...
  • Anonym (psyk-bryt)
    IrmelinFraNorge skrev 2006-11-07 12:18:23 följande:
    Anonym (psyk-bryt) skrev 2006-11-07 11:35:23 följande: *slänger ut alla mattor* Hei. Jeg har fem barn to katter og en hund. Her er et lite tips til deg. Mattor og sofa osv kan du tørke med plasthandsker (dom som man anvender når man diskar) Om du gnikker de frem og tilbake over mattene har du snart fjernet alle hundehår. Det fungerer faktisk bedre en å damsuga... Min familie - min verden.
    haha, du låter som hon  den där halv amerikanska tanten på tv-programmet "äntligen hemma"
  • Anonym (psyk-bryt)
    september 82 skrev 2006-11-07 12:53:19 följande:
    hej, jag har katt, tidigare 2, men nu bara en. jag har typ dammsugaren framme heeeela tiden. drar över här hemma en gång om dan....ett tag tom 2ggr....Antar att det blir värre om man har hund oxå... Men det är väl det ända tipset jag kan ge.....att dra övcer med dammsugaren lite snabbt en till 2 ggr om dan...
    fattar inte när man ska hinna med det...och när man ändå inte får sova på nätterna så är man ju inte så pigg på dan heller, jag hatar att vara hemma nu, så jag är mest hos andra

    Hur hinner man n'r man jobbar sen då?? *gaaah* ångest...
  • Anonym (psyk-bryt)
    Delyssima skrev 2006-11-07 13:20:44 följande:
    Det var någon som tipsade om centraldammsugare. Upp till var och en med skinnsoffa. Men folk får ta dig och din familj som ni är. Om jag är till vänner som har husdjur så är det bara så. Man kommer och hälsar på för att man vill umgås och inte för att kolla hur städat det är. Jag är ganska garvad så mig stör det inte om folk har djur eller annat. Var och en städar för egen skull. Så länge det inte ligger massa kiss och bajs på golvet och sånt som kan vara ohygienskt så stör inte det mig.:)
    hehe, näää då kiss och bajs brukar det inte finnas på golvet, om inte lilla barnet skiter en bomb på skötbordet
  • Anonym (psyk-bryt)
    TACK alla som svarat mig!
    Jag har blivit på mycket bättre hummör och nu klarar jag mig nogett tag till innan psykbrytsvarningen är på G igen. Ska nog ringa min mamma så hon får vara barnvakt nån gång per vecka så jag kan sannera lägenheten en gång i veckan

    sen ska jag banne mig få sambon att få in tvättmakin, så jag slipper drivor med smuttstvätt!!! Skrikandes
  • Lizard19

    haha känns som om det är jag som skrivit denna tråd :P

    Jag blir grymt stressad av att det är skitigt här hemma.. Har en sankt bernhard tik som fäller som tusan här hemma. Så fort man busar lite med henne så är det 7 miljoner dammtussar över hela golvet. Jippy. Sambon städar ganska mycket och jag med. Fast jag hatar att städa. Dammsuger varje dag men har en skit kass dammsugare men har inte råd att köpa ny nu =( Vi har tyvärr ingen bra mopp hemma så torka golven gör vi nästan aldrig men till jul ska jag köpa och torka ordentligt!

    Men därimot hatar jag mitt badrum. Jag kan storstäda där men va fan... Lika skitigt igen efter bara en dag =( Hår och äckel päckel överallt... Vet inte varför...

    Å allt hår på kläder.... Man har väl vant sig men ibland så börjar man nästan gråta när man har tvättat =(

  • Anonym (psyk-bryt)

    Lizard, känner igen mig, fast vårt badrum är ganska OK, där får hunde inte plats *ASG*
    så där är det "bara" katthår, och det kan jag lättare handskas med.

    fattar lixom inte att det kan bli så skitigt! på våra lister ligger ett mörkt lager av fett dam??? Precis som att man ALDRIG skulle ha städat?? blääääääääääääääää

  • Lizard19

    Haha samma här.. Å våran soffa.... Jisses... Hunden har vitt hår och vi har röd soffa... Lyckat.. Nepp... Hon vet hon inte får ligga där men så fort de är tomt hemma så är hon uppe i soffan... ;) Tror de får bli barngrind där i framöver ;)

    Vart köper man sådana förresten ?? =)

  • Anonym (psyk-bryt)

    barngrind kan man väl köpa på babyland, men kompostgaller kan man nog köpa på bauhaus?

  • Anonym (psyk-bryt)
    Nu sover vovven sin sista eftermiddag i soffan...*hehe*
    hädan efter ska här sanneras, ringde mn mamma oxå, hon kommer och är barnvakt och om barnet sover så skulle hon hjälpa mig! Jag ser ett litet ljus i tunneln!!!
  • Lizard19

    Lycka till nu då=)

    Haha gjorde ett ryck i badrummet nu :P Men äääää vad äckligt d var hur fasen kan man vara så skitig :P Haha

  • Anonym (psyk-bryt)
    Lizard, haha, jag fattar inte heller... i badrummet brukar jag plocka ut allt "tyg" och sen spolar jag med duschen och skrubbar golvet och sköljer av igen...mycket smidigt...borde kakala hela hemmet och skaffa golvbrunn
  • Lindasmamma

    Jag blir så glad av att läsa detta! Jag har 9 hundar, stora dregelmonster och jag har dem inomhus. Självklart blir det skitigt och jag tycker inte det är roligt att städa, Hundarna är i nästan hela huset inte så mycket i köket förutom när de får mat (färskfoder) och aldrig i en kammare innanför köket för där försöker jag ha fint. Överallt annars är det spår efter hundarna. Det värsta är jorddammet de drar in, det lägger sig överallt. Samt dregel. Ruskar de på huvudena så stänker dreglet runt omkring, det sitter t.o.m dregel i taket! (De är stora hundar ca 1 meter i mankhöjd och 80 kg tunga.) plus att när de är våta och går emot väggar så blir det smutsspår efter dem. Alla som kommenterat här har ju inte så många hundar som jag så jag känner lugnet komma för jag har ibland varit hysterisk över allt stök. När jag har valpar har jag ett särskilt valprum och det städas ca 3-4 gånger per dag. Då har jag speciella redskap till det som en våtdammsugare att suga upp kiss med om det blivit mycket, en skrapa som jag skrapar ihop bajset med och en liten skyffel och fönsterskrapa som jag drar upp bajset på och häller i toan. Jag har inga tidningspapper på golvet, jag har aldrig förstått vitsen med att behöva plocka reda på söndertrasade tidningar innan man kan städa. Sen torkar jag rummet med ljummet vatten med väteperoxid och klorin så det är fräscht innan de får komma in från "valphagen" ute (som är en 80 kvm ingägnad del av tomten) men det är skillnad för det vet jag ju minskar ju äldre valparna blir och vid 8 veckor flyttar de till sina nya hem. 

Svar på tråden Ni som har hund/ar och katter eller andra djur OCH barn Ang städning