Ostbågar o riskakor
Är det ok att äta ostbågar och riskakor med ostsmak, nån som vet? Funderar på det här med pastörisering.
Och hur är det med inlagda skivade rödbetor, kan man äta det?
Är det ok att äta ostbågar och riskakor med ostsmak, nån som vet? Funderar på det här med pastörisering.
Och hur är det med inlagda skivade rödbetor, kan man äta det?
Absolut okej.
Är det verkligen "riktig" ost i ostbågar och ostriskakorna?
Nej till allt det där.
ostbågarna har helt fel fetter i sig. Riskakorna är iofs inte så farliga men det är saltet där som inte är nyttigt.
Rödbetor får du äta färskt för det är socker i inlagda.
Jaha! oj då.
Jag fattade inte att du pratade utifrån att du var gravid. Jag trodde bara du menade om det var onyttigt
sorry!
Jag trodde frågan var om det var OK att äta om man är gravid, och det är ju ok att äta både fett och socker....även om det kanske inte är det nyttigaste.
Inga av de där sakerna står på livsmedelsverket lista över sånt man ska undvika när man är gravid. Sen är det såklart inte nyttigt att vräka i sig ostbågar och så, men det vet du.
Rödbetor och spenat ska man ju undvika att ge till små barn pga hög nitrathalt, men när man är gravid ska det inte spela nån roll.
Ostbågar är ju väldigt gott också...
Tack, är så himmelens sugen på ostbågar och tänker att det är mer fibrer och mindre fett i riskakor. Jag har fått fnatt på kalops och kalops utan rödbetor är som kakor utan mjölk
Jorå, frågan var om det är ok att äta detta när man är gravid- Lugna pucks emmamamma
Cilota, gillar starkt din signatur, så coolt allstå
nu vart juh jag sugen på ostbågar....
Samma här Liindiita ..
Jag e me sugen som ba den på ostbågar .. hrm.. tror ja ska göra macaroni & cheese ..
Nämen oj, det var ju inte meningen att skapa sug efter ostbågar - kan ju tilläggas att jag i vanliga fall inte alls gillar ostbågar.
hahahahaha de har du lyckats med iaf fast de e lungt :P haha farfaar får åka och köpa några smaskiga ostisbågar