Inlägg från: danitra |Visa alla inlägg
  • danitra

Vad innebär modersinstinkt?

Jag läser i lite trådar på FL om att modersinstinkt innebär att man inte vill lämna sin bebis. Och om man är kapabel till att låta sitt barn vara utan sin mamma så saknar man modersinstinkt. Håller ni med om det?

Själv anser jag att min modersinstinkt innebär att jag strävar efter att mitt barn ska ha det bra. Antingen hos mig, sin pappa eller någon annan jag litar på kan ta hand om min son. Jag anser nämligen inte att jag alltid är bäst i alla lägen. Någon som håller med om det?

Eller fler förslag?

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Svar på tråden Vad innebär modersinstinkt?
  • danitra
    Tonx skrev 2006-11-07 19:27:43 följande:
    Modersinstinkt för mig är att vårda om barnet på ett sätt som gör att det känns bra i kroppen.Jag kan förklara det som att när du gör något som du får ont i magen av tex så går du emot din modersinstinkt!När min lilla var liten t.ex så ogillade jag när andra än jag eller min familj höll min lilla, men jag höll inne med känslorna eftersom det trots allt var min sambos familj, det är för mig att gå emot sin modersinstinkt. Min kropp ville ju ta tillbaka barnet och skydda det.Att lämna bort barnet och känna ångest är också att gå emot sin instinkt, men att lämna bort barnet utan ångest i kroppen, det är inte att gå emot den.Äsch, svamligt, hoppas ni förstår!
    Jo, jag förstår.

Så förmodligen så menar många att det går emot deras moderinstinkt att lämna bort barnet i vissa diskussioner - "EFtersom jag tycker det är fel så borde du också tycka det".
    Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
Svar på tråden Vad innebär modersinstinkt?