Inlägg från: aniratac |Visa alla inlägg
  • aniratac

Vad innebär modersinstinkt?

Jag är inne på din linje. Vi har haft barnvakt till våran dotter flera gånger men då har det alltid varit mormor/morfar eller farmor/farfar. Vi träffar dom ofta och har bra relation till dom och de är väldigt intresserade och engagerade när det gäller våran dotter. De tycker att det är jättekul att få ta hand om henne och vi tycker att det är skönt att kunna göra något för oss själva i ett par timmar. Jag tycker att de nästan är ett par extraföräldrar och jag vill att våran dotter ska få en bra relation till dom och känna sig trygg hos dom. Däremot så skulle jag aldrig ha min dotter hos någon lite mer utomstående. Jag vet att när jag var yngre så var en del kompisar barnvakt åt barn de knappt kände och så skulle inte jag göra.
    Jag har modersinstinkt för jag tänker alltid på min dotter och vill hennes bästa men jag känner också att hennes pappa kan ta hand om henne lika bra och även hennes mormor/morfar och farmor/farfar till viss del.
    Jag tror inte på det att mamman skulle vara extra oumbärlig däremot tror jag att bebisen alltid måste ha någon som han/hon litar på hos sig men sen vem det är tror jag inte har lika stor betydelse.

Hoppas att du förstår vad jag menar.

Svar på tråden Vad innebär modersinstinkt?