Vad krävs för att bli polis?
Jag vill veta allt om att studera till polis, hur lång tid det tar, kan man göra det i Dalarna? Är det nå speciella krav på personen som vill bli det, i stlk och så?
Ja allt! Hjälp mig!
Jag vill veta allt om att studera till polis, hur lång tid det tar, kan man göra det i Dalarna? Är det nå speciella krav på personen som vill bli det, i stlk och så?
Ja allt! Hjälp mig!
Här kan du läsa: www.polisen.se/inter/nodeid=5980&pageversion=1.html
Om länken inte funkar är det bara att kolla på www.polisen.se och klicka dig fram.
//K
Du kan göra ett test på deras hemsida så ser du om du kan bli polis!
Lycka till.
Tack men jag hittar inte på testet?
www.polisman.se , en polismans hemsida med blogg och ett mycket trevligt forum där man kan få veta det mesta :) gå dit på stört!
Först o främst krävs grundläggande behörighet till högskola.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=8165&pageversion=1.html
Sen även fysiska krav....
- Ha en synskärpa som uppgår till minst 0,1 på vardera ögat okorrigerat. Krav är också att sökande med korrektion måste se minst 0,8 på vardera ögat
- Fullgod hörsel
- Normalt färgseende
Urvalsprocessen:
http://www.polisen.se/inter/nodeid=8173&pageversion=1.html
Nej, du kan inte läsa i dalarna..., Polisutbildning bedrivs på tre ställen i Sverige - vid Polishögskolan i Sörentorp i Stockholm och som uppdragsutbildning vid universiteten i Umeå och Växjö. Sedan 2002 drivs polisutbildningen också på distans
Läs mer på www.polisen.se
Tack för alla svar, vadå ha arbetslivs erfarenhet? Ska man söka praktik som det först? *Trögfattad*
Nä, du ska ha jobbat en viss tid som anställd med vad som helst ett tag innan du söker utbildning
I övrigt ska du ha god syn, stabilt psyke och körkort plus förkunskapskrav såklart
Okej på så vis. Jag lär se till att plugga gymnsiet också
Inte gjort än, bara 1 år. Hudå...detta kommer att ta tid. Vet du hur lång tid man ska vara anställd?
Läs p åderas hemsida...
Se om du får svar på dina frågor i det här forumet
www.polisman.se/forum/index.php
Jag funderar oxå på polis
, efter min idrottslärar utbildning.. om jag har råd! =)
Jag uppmanar alla som är sugna att söka, det är en jättekul utbildning
!!!