• Vegetablewitch

Mina armar domnar bort när jag sover.

Är det någon mer än jag som vaknar flera gånger på natten av att armarna "sover"? Det kan göra riktigt ont ibland.

• Svar på tråden Mina armar domnar bort när jag sover.
  • Jenny28

ja fast oftast bara ena armen, och oftast beror det på att jag legat på den typ..

jättejobbigt när den är som "död" om man typ ska vända sig. Man får liksom lyfta den med andra armen o flytta den...Förvånad

Man är och förblir Ogravid tills motsatsen bevisats
  • listo

Det du beskriver kan vara karpaltunnelsyndrom, och beror på att nerver i armerna/handlederna lättare kommer i kläm på grund av att man har mer vätska i kroppen.

Det är rätt vanligt hos gravida, och för nästan alla försvinner det direkt efter förlossning. Har man stora besvär av domningarna så kan man få handledsskydd utprovade av arbetsterapeut. Skydden gör så att handleden hålls i neutral position vilket gör att nerverna inte lika lätt hamnar i kläm.

• Vegetablewitch

Tack Isto för informationen...trodde jag var ensam om detta.

• 123Vissla

Du är absolut inte ensam om detta... Här har du en som knappt kan sova pga av att båda armarna domnar... Skit jobbigt.. Å de somnar inte bara när ja sover, utan även när jag är stilla så som tv-tittande osv...

Lycka till allihop!

Väntar en liten.
  • Vegetablewitch

Padro det spelar ingen roll om jag ligger på mage (i den mån det går) eller rygg

• frallan 77

Jag hade oxå problem med mina handleder o armar i mitten av graviditeten,men jag gick till en butik som säljer hjälpmedel o köpte handledsskydd o det hjälpte jätte bra, så det är något jag verkligen rekomenderar!!

Svar på tråden Mina armar domnar bort när jag sover.