• Snufserufs

Får man ha så här mycket djur i en lägenhet?

Hej!
    En f.d granne bor i en tvåa med kokvrå och har 9 katter, två stora hundar och två kaniner.
    Ibland passar hon sin brors fyra katter och tre små hundar.
    Någon sa att detta inte var tillåtet men det beror väl på vem som äger husen eller är det någon lag som säger så?

• Svar på tråden Får man ha så här mycket djur i en lägenhet?
  • Dartmamma

Ring o hör med hyresvärden tycker jag..låter mycket

Älskar mina grabbar
  • Lilla Linnéa

Det låter lite väl mycket.

• Baby Animal

I vårat trapphus är det två lägenheter med katter, ena personen har 11 katter och den andra 3st katter. När hon med 11katter öppnar sin dörr luktar det kattpiss/kattskit i hela trapphuset.. Jag har inget emot katter men vi kan inte ens sitta på våran balkong på somrarna för det stinker så! Tydligen därför dom innan oss flyttade... kul :/ Många har klagat här men ingen bryr sig... Människan går till å me ut å slänger ost till katterna och lägger kattmat utanför porten åt katterna.. våra hundar har det jätte jobbigt, katterna är ofta i trapphuset och fräser osv till våra nästan rädda hundar. Och man får dra in hundarna bokstavligt talat för dom vill ju äta upp kattmaten.. :(

• giz den allsmäktige

ehh är det inte 6 katter man får ha? hmmm *står still i skallen*

ring hälsovårdsnämnden, tycker det låter in i helskotta för mye för att man ska kunna ens dammsuga å frågan e hur så många djur på så liten yta mår.

• minitrollet

tror inte man får det, speciellt inte på sån liten yta. blir problem men revir mm

• JeckaH

Det låter aldeles för mycket. Tror inte djuren mår bra av det, skulle kollat med djurskyddslagar som finns. Det måste ju verkligen lukta i den lägenheten, och de stackars djuren måste leva i detta hela tiden. Låter inte bra alls.

• Längtar efter en liten

Man får väl ha hur många man vill bara man sköter dom och lägenheten. Det sa en hryesvärd här i allafall. Jag har 5 katter+en hund i en 2:a på 78 kvm

Lyckliga (L)
  • Skärgårdsfru

Det låter mycket men det måste ju inte vara någon fara. Om dom är välskötta och mår bra så ser jag inga problem i det. Men självklart är det långtifrån optimalt. Det blir väl lite väl mycket kanske med broderns katter och hundar också. Hur stor är lägenheten?

Men det måste verkligen inte vara så illa som t.ex. Baby Animal beskrev (det är ju hemskt när det är så) Jag har t.ex. 8 katter och hos mig stinker det absolut inte kattpiss osv. Det finns heller inga problem med revir eller annat. Inte heller när mina två dagmattehundar är ett par gånger i veckan hos mig.

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • Skärgårdsfru

Längtar efter en liten (och ni andra också förstås)

Det varierar nog väldigt från olika hyresbolag. För jag har hört att man t.ex. får ha max fyra katter, två hundar osv. Medan det uppenbarligen som längtar efter en liten säger, inte finns direkt några skrivna begränsningar så länge man sköter sig.

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
Svar på tråden Får man ha så här mycket djur i en lägenhet?