• Jaspis

Aktiviteter i Uppsala

Nu har lillen blivit två månader och jag börjar känna att jag behöver aktiveras... Lillen är nog helt nöjd med att bara vara hemma med mig och gå lite promenader i hågadalen, men jag börjar behöva träffa lite andra människor på dagarna och funderar därför på att börja gå på ÖF, babysim eller liknande.

Vad aktiverar ni andra Uppsalabor med tvåmånaders (och äldre bebisar) er med? Är det kul för bebis? Värt pengarna? Trevligt folk?

Ja, tipsa om era bästa aktiviteter helt enkelt!!!

Tack!

• Svar på tråden Aktiviteter i Uppsala
  • Änglatuss

halloj
    vi är ett gäng som träffats sen ett år tillbaka (fikade redan då våra bäbisar låg i magen)
    Nu börjar de flesta bli 7-8 månader men det finns sånna som är runt 3-5 månader också! Vi träffas ca 1 gång i veckan på fågelsången och fikar

MYCKET TREVLIGA MÄNNISKOR ÄR VI!

• Cocobahia

På salabacke-kyrkans öf finns det baby-café på torsdagar.. kanske finns på fler öf? Det verkar intressant, men jag har inte tagit mig dit än (och min dotter är sju månader nu )

• Jaspis

Har nu snackat med ett babysim här i Uppsala. Ska nog börja med det i slutet av januari. Ska också kolla in öppna förskolorna i eriksberg nån dag.

Någon som har erfarenhet av babysim eller babysång?

Ska kolla in din länk fru Söderström!

• tusslan06

Hej,

jag fick min lilla dotter för ca två månader sedan och börjar också känna att jag vill komma ut och träffa lite människor på dagarna. Kanske kan vi ta en fika någon dag eller så ses vi på fågelsången, vet du vilken tid och dag de andra träffas?

• Mutzi

Hej

Här är en till mamma från Eriksberg. Killen är snart 2 månader och vi har inte heller börjat på några aktiviteter än - promenader i stadsskogen blir det mest. Vi har också tänkt börja på babysim efter jul - ska ni gå i Hågaby (där finns det väl en simskola, eller?). Annars är pojken inte så intresserat av att göra någonting annat än äta och sova, så vi ska nog vänta med öppna förskolan (har du hittat en sådan i Eriksberg?)

• Jaspis

Pratade med Linneas Babysim, men ska kolla det i Hågaby oxå. Har hittat ÖF på kyrkorna i Eriksberg. På Stigbergskyrkan finns Babysång som är från 2 månader. Lät intressant tyckte jag! Se länk www.livet.nu/

Vet inte när de andra träffas på fågelsången, men det vore ju kul med en fika nån dag (har inte vågat mig ner på stan ensam med lillen ännu, skönt att ha någon med som passar vagnen då han vill bli buren...). Vi får kanske hoppa till Fågelsångens tråd och snoka reda på när de har nästa fika?

• Mirme

Hej hej

Måste bara tipsa dig/er om vår tråd...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m12243420.html

Vi är ett gäng Uppsala-mammor, tanken var väl att alla skulle få augustibebisar även om det visade sig att det blev lite fler månader som de behagade titta ut. Min egen son kom den 1 september så han borde ju vara ganska jämngammal med din bebis.

Vi träffas och fikar lite då och då och har trevliga diskussioner här på fl också. Titta in om ni har lust, nästa fika tror jag är inplanerad till onsdag nästa vecka.

• Sol

Bor du i närheten av hågadalen så finns ju öppna förskolan i Ekeby, på Disponentvillan. På onsdagar mellan 9 och 12 (typ) är det babygrupp, 0-9 månader. Måndag, tidsdag och torsdag är det för barn över 9 månader och på fredagar är det pappagrupp.

Svar på tråden Aktiviteter i Uppsala