• Danbala

Har ni mikrovågsugn hemma?

Som rubriken lyder - har ni (fungerande!!!) mikro (en eller flera) hemma?

huruvida ni använder den eller inte spelar ingen roll, jag är nyfiken på själva apparatförekomstfrekvensen.

(Och om någon undrar varför jag undrar, så: Ingen aning. Jag bara undrar. )

[...fnord...]
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni mikrovågsugn hemma?
  • Pellinell

Men som vanligt är ingen beredd att ompröva sin bekvämlighet för att barnen kanske far illa...

• gnorkis

jag gillar inte micro. irriterande pip från den. har inte köpt den själv. har ägt tre st och fått alla från folk som har köpt nya. inget alls jag skulle lägga pengar på sambon vill ha den annars hade den åkt ut....

• AstraTrillian

Nej. Bor supertrång och behöver ingen (avskyr allt med sladd som tar massa plats. Förutom riskokaren som jag älskar).

• QMiss LyckadQ

Vi har ingen, har haft, men jag saknar den inte. Jag klarar mig gott med spis och vattenkokare.

Jag har hört att mat som tillagas i mikron tappar mycket av sina vitaminer (bl.a disskuteras om det är så bra för äldre att få mikrad mat från hemtjänsten).
    Om det stämmer eller ej vet jag inte, men någon intresserad själ kan ju alltid googla lite på det.

• werner
    Pellinell skrev 2006-11-08 13:25:46 följande:
    www.feb.se/NEWS/nyheter20012.htmlMicrougnar ökar risken för missfall. Vad mer gör de, kanske något vi inte vet i dag?
     Det handlar inte bara om mikron, utan om alla sorters hushållsmaskiner som sänder ut elektromagnetisk strålning.
      Även flitigt bruk av hårtorkar eller dagligt resande med tåg ökar risken för missfall.
    (från artikeln i aftonbladet)
  • Mamma Mysig

VI har 2, en som vi anv och en som vi borde sälja,

Svar på tråden Har ni mikrovågsugn hemma?