Är nötter godis?
Är nötter godis?
Vi har lördagsgodis i vår familj och nu stå mannen och käkar nötter
Jag hävdar att det är godis!
Är nötter godis?
Vi har lördagsgodis i vår familj och nu stå mannen och käkar nötter
Jag hävdar att det är godis!
Nej, det är för nyttigt för att kallas godis !
werner: choklad är väl oxå nyttigt? och vin
nej...vilken avdelning på ica hittar du dem?
Nötter är nyttigt. Förutom möjlligen chilinötter, höljet innehåller vittmjöl...
Beror väl på vad de är för nötter.. salta jordnötter är ju allt utom nyttigt..
Ska man äta fett så är nötfett ett bra sådant. Och jag resonerar så att kroppen behöver fett men rätt sort, så för mig är nötter nyttigt! =)
nej, nötter är inte godis för mig. är jag godissugen är jag definitivt inte sugen på nötter.
jag tycker inte det är godis men naturgodis
för mig så är nötter inte godis.
Beror på. Jordnötter och sånt, saltat, tycker jag är sånt man äter på helgerna (om man nu inte, som jag, äter godis hela veckan )
Men osaltade nötter tycker jag inte är godis..man kan ju använda mycket i matlagning också..själv ääälskar jag sötmandel, kan äta hur mkt som helst. Och nyttigt är de ju också
cashewnötter, o andra "exotiska" nötter är inte "godis" för mig i den bemärkelsen
Suck ingen som håller med mig?
Jag äter bara godis på lördagar och för mig är godis det som står i godishyllan. Glass finns i glassdisken, nötterna bland snacksen eller bakattiraljerna, kakor står i kakhyllan osv och är därmed inte godis. Sorry...
nöppe godis e sånt där som sega råttor å andra ätbara produkter, nötter hör till den äkliga avd så nä kan inte va godis
LAA: Spel för gallerierna?
Muppmamma: *OUCH* sjunker ner till marken i smärtor...
(Det är jag själv som är galleriet i så fall, ingen annan bryr sig om vad jag äter och när.)
Osaltade nötter sägs ju vara ett nyttigt mellanmål!
LAA:
giz: du har en poäng där...
Jordnötter är godis, för den är en sk falsk nöt och innehåller mättat fett, alltså onyttig. Alla andra nötter är inte godis för de innehåller fleromättade fetter och är alltså nyttiga.