• Muppmamma

Är nötter godis?

Är nötter godis?

Vi har lördagsgodis i vår familj och nu stå mannen och käkar nötter

Jag hävdar att det är godis!

• Svar på tråden Är nötter godis?
  • Muppmamma

werner: choklad är väl oxå nyttigt? och vin

• Helgona

nej...vilken avdelning på ica hittar du dem?
    Nötter är nyttigt. Förutom möjlligen chilinötter, höljet innehåller vittmjöl...

CARPE DIEM
  • Razzla

Beror väl på vad de är för nötter.. salta jordnötter är ju allt utom nyttigt..

• Ljungan

Ska man äta fett så är nötfett ett bra sådant. Och jag resonerar så att kroppen behöver fett men rätt sort, så för mig är nötter nyttigt! =)

• vackrastarflow

nej, nötter är inte godis för mig. är jag godissugen är jag definitivt inte sugen på nötter.

• Alexandra1983

jag tycker inte det är godis men naturgodis

• MillionStars

för mig så är nötter inte godis.

• Isabellesmamma

Beror på. Jordnötter och sånt, saltat, tycker jag är sånt man äter på helgerna (om man nu inte, som jag, äter godis hela veckan )

Men osaltade nötter tycker jag inte är godis..man kan ju använda mycket i matlagning också..själv ääälskar jag sötmandel, kan äta hur mkt som helst. Och nyttigt är de ju också

• Raven74

cashewnötter, o andra "exotiska" nötter är inte "godis" för mig i den bemärkelsen

• Muppmamma

Suck ingen som håller med mig?

• LAA

Jag äter bara godis på lördagar och för mig är godis det som står i godishyllan. Glass finns i glassdisken, nötterna bland snacksen eller bakattiraljerna, kakor står i kakhyllan osv och är därmed inte godis. Sorry...

• giz den allsmäktige

nöppe godis e sånt där som sega råttor å andra ätbara produkter, nötter hör till den äkliga avd så nä kan inte va godis

• Muppmamma

LAA: Spel för gallerierna?

• LAA

Muppmamma: *OUCH* sjunker ner till marken i smärtor...
    (Det är jag själv som är galleriet i så fall, ingen annan bryr sig om vad jag äter och när.)

• Muppmamma

giz: du har en poäng där...

• Merle

Jordnötter är godis, för den är en sk falsk nöt och innehåller mättat fett, alltså onyttig. Alla andra nötter är inte godis för de innehåller fleromättade fetter och är alltså nyttiga.

Svar på tråden Är nötter godis?