• Anonym

Infektion i livmodern!!!!!

Det är så att jag har fått en infektion i livmodern, och nu undrar jag hur man kan få en infektion där?
    Finns det någon här inne som vet!?
    Sen undrar jag hur stor risk det finns att det blir men i livmodern!?
    Har sökt på internet, men hittar inget, så nu litar jag på er.

Väntar och är mycket tacksam för svar....

Kram Anna

• Svar på tråden Infektion i livmodern!!!!!
  • rind

Det beror väl på, jag har haft det två ggr,. En gång efter en operation där dom tog bort cellförändringar och en gång efter min förlossning pga att en bit av moderkakan satt kvar. Har dock blivit helt bra me penecilin båda gångerna.
    Kram...

• Snodden

Hur fick du reda på att du hade en infektion i livmodern?

• Majsan70

Hejsan!

Jag fick livmoderinflammation av min kopparspiral. Hade konstanta blödningar under några veckors tid, men inga smärtor som tur var.

Inflammationer får man av olika skäl, men det är så att smuts kommer in på ett eller annat sätt.

• Anonym

Snodden:
    Jag hade jätte mycket smärtor i buken, vilket gjorde att jag beställde en tid hos doktorn, som tryckte på magen och kom fram till att det var något med livmodern eller äggstockarna. Så han gjorde en gyn-undersökning på mig och kände efter, så fick jag säga när det gjorde ont. Då visste han att det var livmodern, sen fick jag kissa i en burk och ta blodprov som visade att jag hade en infektion i kroppen.

Till alla andra:
    Om man inte har fött barn, haft spiral, gjort en operation mm. Vad kan det då bero på. Jag och min pojkvän har bara haft samlag när vi har varit rena, jag har inga p-piller, har inte gjort något utöver det vanliga.
    Hur kan jag då få en infektion!?

• rind

snodden....Illaluktande flytningar, och smärtor.
    Vet inte vad de kan bero på annars, visste inte doktorn?

• Majsan70

Det kan ju komma in bakterier olyckligt även vid vanligt samlag.

Hoppas du tillfrisknar!

Svar på tråden Infektion i livmodern!!!!!