Inlägg från: Anonym (PANK!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (PANK!!)

Pengar snabbt?

Någon som vet hur man kan tjäna pengar snabbt?

Behöver 2000 kr AKUT!
    Har ingenting jag kan sälja, ingen jag kan låna av, får inga lån....

Måste betala in min hyra i morgon för att slippa vräkas..
    Äter Oxascand för att döva min ångest, vad ska jag göra?
    Har 3 barn, hur det ska det gå för dom?

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Pengar snabbt?
  • Anonym (PANK!!)

Jag har hamnat i en ekonomisk kris pga av många olika omständigheter, det jag prioriterat nu är mat till mina barn (själv äter jag så lite som möjligt, högst 1 mål om dagen).

Har varit sjukskriven, krångel med FK, hamnat efter med räkningar och sedan hamnat i en ond cirkel som jag försöker ta mig ur.

Denna månad fick jag inte mycket pengar så det saknas ca 2000 kr till min hyres skuld.

Har ca 350 kr på kontot som jag behöver till mat för resten av månaden.

Har sålt allt jag kan för att klara detta, men det räckte inte.
    Så nu känns det som om jag gör vad som helst för att få tag på pengarna...

• Anonym (PANK!!)

Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig, eller klanka ner på mig.

Jag är nyseparerad och har det tufft ändå.

Jag undrar om någon kan ge mig konkreta råd om hur man tjänar pengar SNABBT!

• Anonym (PANK!!)

Har redan försökt med socialen...
    Har pratat med 2 olika handläggare och ingen av dom verkar förstå hur akut läget är.
    Man får boka en tid och göra en ansöken och det kan dröja ett tag innan man får svar.
    Och eftersom skilsmässan inte gått igenom än så tyckte dom att min fd man skulle hjälpa mig.... Och det är ju ett skämt

• Anonym (PANK!!)

Man får inte låna pengar av socialen.

Det är mycket tack vare min fd man att jag hamnat i denna situation....

• Anonym (PANK!!)

Hyran har legat på autogiro min fd mans konto, och han har inte haft pengar på kontot (antagligen för att jävlas). Jag står ensam på kontraktet och blir alltså betalningsansvarig.

När påminnelserna kommit så har han bara kastat dom.. Så det var inte förrens han stack härifrån som jag märkte detta.

Hyresskulden är på nästan 18 000 kr, varav jag har 16 000.

• Anonym (PANK!!)

Hur gör man med kyrkan?
    Är det bara att gå dit, eller kan man ringa?
    Försökte hitta något på deras hemsida men hittade inget..
    Har ALDRIG varit i en sådan situation tidigare...

• Anonym (PANK!!)

Jag ska betala de 16000 i dag, men min hyresvärd (en privat) vill ha hela skulden på en gång...

• Anonym (PANK!!)

Dom var riktigt otrevliga på soc...
    Kändes som om dom tyckte att jag fick skylla mig själv. Dom hade tydligen skickat ut ett brev att dom vill träfa mig ang detta, men antagligen har min fd man kastat det brevet. Så nu tyckte dom att jag fått min chans.

• Anonym (PANK!!)

OlgaMatildah
    Vad är det för hemsida?

• Anonym (PANK!!)

Tack för alla era tips!

Lån är inte att tänka på då jag har fått en betalninganmärkning i och med detta...

Den hoppas jag dock bli av med då jag stämmer aset! (min fd man)

• Anonym (PANK!!)

Jag "känner" ingen här på FL....

• Anonym (PANK!!)

Det som känns värst är skammen..

Jag har ett bra ansvarsfullt jobb där folk ser upp till mig (är dock sjukskriven just nu)

Har alltid rest mycket utomlands med barnen, har haft helt ok ekonomi, har inte sparat något tyvärr förutom pensionspar och sparkonton till barnen som är spärrade...

Sitter i föräldrarådet i skolan och på förskolan.

Är tränare i äldsta killens fotbollslag.

Jag är ju en normal tjej! Inte en tjej som råkar ut för något sådant....

Just känns allt bara skit! Orkar inte mer... Vet inte vad jag ska ta mig till. Det känns som om jag sprängs inombords...

Ville bara skriva av mig lite....

• Anonym (PANK!!)

Jo, vi har sparar i försäkringar....

• Anonym (PANK!!)

Som en "tiggartråd" ?

Usch, det känns hemskt.

• Anonym (PANK!!)

Vad gulligt skrivet, Ghost!

Men jag vet inte om jag vågar............

• Anonym (PANK!!)

syd

Som det känns nu så känns det som om jag håller på att förlora greppet...
    NU kan jag verkligen förstå begreppet "gå in i väggen".. Jag känner mig handlingsförlamad, orkar/klarar ingenting. Ibland så känns det som om jag skulle vilja hälla i mig hela piller burken med Oxascand (skulle jag aldrig göra..)
    Jag orkar inte, jag klarar inte...

MEN jag antar att jag måste på något sätt, men det känns så jobbigt eftersom jag redan pratat med dom 2 gånger...

TACK, för att ni bryr Er, så skönt att få ventilera med någon utan att behöva skämmas, att kunna vara ärlig...

• Anonym (PANK!!)

Ja, det är mitt kontnr....

OM det är någon som kan hjälpa mig så vill jag gärna att ni skriver det här så att jag få tacka er och återgällda detta i framtiden när jag kommer på fötter........

Jag skämms något fruktansvärt men inser att jag måste göra detta för mina barns skull, det är tack vare ER som jag vågar.

I morgonbitti ska jag gå raka vägen till soc med mina papper och KRÄVA hjälp. Jag ska också ta med mina läkarintyg så kanske de försår hur jag mår över detta.

• Anonym (PANK!!)

Sitter här och tårarna rinner.........
    Att det finns människor som vill hjälpa utan att man träffasts.. Finner inga ord, Ni är underbara..

Jag har alltid tidigare skänkt en slant till Barncancerfonden, men man kanske skulle ställa sig utanför soc och hjälpa behövande,,,

Jag är så tacksam! Önskar jag kunde återgällda det till Er alla.

• Anonym (PANK!!)

lillan76
    Man kan få bolån om man har betalninganmärkningar...

Lenne83
    Självklart! Jag lovar att skriva hur det gick.

Kram...

Svar på tråden Pengar snabbt?