Pengar snabbt?
Tror många människor ser det som en affärside att fråga efter pengar här.
Tror många människor ser det som en affärside att fråga efter pengar här.
Fast det är ju absolut inte samma sak!!! Jag skänker också pengar till organisationer som man vet vart pengarna går till. I många "tiggar"fall här på FL har du ju ingen aning om vem som står bakom nicket! Men, varsågoda att ge pengar till folk som kanske absolut inte siter i någon knipa utan bara säger "tack för extrapengarna till bira, chips och de nya jeansen jag inte haft råd med tidigare".
Kan någon ge pengar till mig då?
Man vet aldrig vem som sitter på andra sidan skärmen..Behöver inte alls vara vem man tror..Tänk på det!
Jaha, så du vet vem TS är för att hon har ett nick?
Det är bara det att du skrev att du inte blev lurad denna gång.
Skit samma, jag är bara ärligt chockad över att folk ger bort pengar till folk de inte har någon aning om vem det är och om de verkligen behöver pengar.
Jag har aldrig själv behövt tigga pengar av okända människor eftersom jag råkar ha turen att ha föräldrar som kan ställa upp och låna ut om det krisar sig. Men hade jag varit i samma sits som TS, dvs riskera att bli vräkt om inte hyran kom in, hade jag nog varit desperat att få in pengar...Om inte annat, så för mina barns skull! Hade jag inte själv haft nästintill tomt på kontot hade jag hjälpt till! Visst, risken finns att man blir blåst....men har man pengar på kontot kan man lika gärna hjälpa någon i kris som att shoppa en massa onödiga saker för sina pengar.
SNÄLLA NI! Jag tycker det är jättesnällt att ni vill hjälpa de som inte har pengar, men hur vet ni att de är de som de utger sig för att vara?
Ge inte ut pengar bara sådär!
vet hur det är tyvärr kan jag inte ge pengar har nästan inga själv
lycka till hur som
tänkte faktisk stara en liknande tråd idag men vill inte bli kallad för *tiggare* så biter ihop o kämpar så gott jag kan..lycka till
Hur går det för dig ts? Hoppas du får ihop till hyran, vet hur det är att vara pank
En ros till alla som gett ett bidrag till ts, vilka fina människor ni är!!
Inlägg 142.