• Splach

intressant om schäferns utveckling..

http://showcase.netins.net/web/royalair/pasttopresent.htm

kolla bilderna och se hur schäfern har utvecklats, fast många säger ju att den knappt utvecklats något under 100år dvs, utseende mässigt, att ras standarden inte ändrats..

Men ja låt bilderna tala för sej själva.. En bild säger ju oftast mer än 1000ord
  • Svar på tråden intressant om schäferns utveckling..
  • Rigmor Mortis

Det är jättestor skillnad ja - men man måste komma ihåg att nutida schäfrar ställs annorlunda än de gamla. Kolla benvinklarna, de står inte så av sig själva direkt, det är posering för fotot

• Splach
    EKJ76 skrev 2006-11-09 18:27:56 följande:
    Det är jättestor skillnad ja - men man måste komma ihåg att nutida schäfrar ställs annorlunda än de gamla. Kolla benvinklarna, de står inte så av sig själva direkt, det är posering för fotot
    jo men hur mycket jag än skulle sparka och slå på min pappas schäfer "gamla typen" så skulle jag aldrig kunna få bak dom så att han lutade sådär mycket, utan att ha av benen vill säga..
  • Aquariana

rasstandarden har kanske inte ändrats, men tolkningen av den kanske... iallafall har problemen kring analregionen ökat hos schäfrarna, det är ju inte normalt att "bajsa uppåt"....

Jo, jag gillar "gamla" sortens shäfrar

Svar på tråden intressant om schäferns utveckling..