• nelly 1

Vete/risvärmare

Finns det någon som har sytt en sån själv och har något bra mönster?
    Ska men använda ris eller vete och vilket ris i sånnafall??
    Har googlat men inte hittat något bra

• Svar på tråden Vete/risvärmare
  • nelly 1

ingen som har sytt en egen???

• Trogga

Jag ringer mamma och frågar

• Trogga

Mönster vilket kuddmönster du vill ha (ej för stort), sen borde tyget vara naturmatrial.
    Hälsokostaffär kanske vet vad man bör ha i dem

Beatrice leker smatterband
  • nelly 1

tack trogga
    har hittat en beskrivning men inte vad man ska ha för ris eller om det går med allt ris

• AxelOlivia

Hejsan. Du har ansat eller skalat vete i kudden. Det finns att köpa på hälsokostaffärer. Till frodralet bör du sy en innerkudde av bommull och sedan en ytterkudde av oblekt linne! :)

Jag håller på att sy en till Axel som ser ut som en kanin. Jag har gjort ett överdrag av teddytyg som har en dragkedja så kan man ta ut själva vetekudden när man ska värma den!

• nelly 1

smart!!
    men om man ska använda ris då?? vilket ska man ta

• AxelOlivia

Det vet jag faktiskt inte. :S Gissar vanligt matris går bra.

• vvik

Har inget mönster, gör efter egen smak. Bara tänka att den ska få plats i mikron. Du kan t ex göra ett litet hjärta för att kanske värma händerna eller lite större rektangulär till en nacke. Fyll den med bovete, finns i hälsokosten. Lycka till!

• Trogga

vvik skrev 2006-11-10 22:08:55 följande:
    Har inget mönster, gör efter egen smak. Bara tänka att den ska få plats i mikron. Du kan t ex göra ett litet hjärta för att kanske värma händerna eller lite större rektangulär till en nacke. Fyll den med bovete, finns i hälsokosten. Lycka till!
    Bra argument annars för att få en ny micro, vetekudden får inte plats.....Skrattande
Svar på tråden Vete/risvärmare