• gutegirl

Jag ammade min väninnas son en gång.

Det var så här:
    Min kompis och jag har barn som är lika gamla. För några år sedan, när de var ca tre- fyra månader var mamman tvungen att vara med på ett möte på jobbet som hon var mammledig från, det var nån omorganisation har jag för mig, och av olika anledningar som jag inte minns, ville hon få vara på mötet i lugn och ro.
    Detta skulle ta typ två timmar, hon ammar på för fullt, bebisen sover och är mätt när hon går.
    När han vaknar är han nöjd och glad, mamman ska snart komma tillbaka, men hon blev sen p ga ett stopp i T-banan och satt fast över en timme.
    Under tiden blir bebben döhungrig, jag provar flaska, som han bara blir mer hysterisk av, min lilla börjar också storgråta, jag vaggar, vyssar, sjunger, bär och ber att mamman ska komma snart.
    Tillslut ringer jag henne, och hon säger, ja men va fan, prova med din tutte då!
    Så jag sätter mig med båda barnen och ammar båda två.
    Bebbarna är glada och nöjda och mätta.
    Var det fel av mig?
    Han var nästan blå av ilska och hunger, och när mamman skulle komma visste ju inte ens hon p g a stoppet.
    Hade det varit bättre att låta honom gallskrika av hunger? Flaska gick bara inte, trots envisa försök.

........aint nobody dope as me, I´m just so fresh and clean.......
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-10 00:23:43:
    familjeliv.se/Forum-4-46/m14205361.html

Här är tråden som startade mina funderingar.
  • Svar på tråden Jag ammade min väninnas son en gång.
  • Pallas

Helt rätt tycker jag! Skulle blivit glad om det var mitt barn du passade och du gjorde mig och mitt barn den tjänsten. Skulle vara evigt tacksam faktiskt.

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Är båda överrens så är det väl ingen fara!

Men jag tycker inte man gör så utan att fråga föräldern om det är okej.

I ditt fall var det ju bra

• malin ulrika

Nej det var väl jättebra!!!
    Jag skulle gärna amma nån annas bebis, och skulle inte ha nått emot om de ammade min (om de frågade först, precis som du gjorde, naturligtvis).

• Sanber

Jag hade nog tyckt att det skulel kännas OErhört konstigt och obehagligt på nåt vis.
    Men på samma gång förstår jag er tanke - man vill sitt barns bästa inte ebhöva va hungrig så där länge...

hmm..gjort är gjort vilket fall. Inget att ha dålig samvete över nu ju!

Sen tycker jag mer det är halv konstigt att läman sitt barn på bara ett par månader då man VET att det först är ett möte på 2 tim och sedan måste man ta T-Bana...njaaa...
    DET är det undelriga!

Du gjorde ditt bästa. Och bebisen tar ju knappast skada.
    kändes det okej för dig så!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • SeTa

Jättebra! Klart bebis inte ska behöva vara hungrig, och du frågade ju mamman först. Det är ju faktiskt nånting mellan er två bara ( och bebisen då!).
    Är mamman lugn med det, och tutt-ägaren är lugn med det, så är ju allt gott.

• MarcusEmelinJosefinesMamma

Äsch då :)

De va juh hel rätt !

E båda överens så spelar de ingen roll.

Förr hade dom juh kvinnor som ammade andras bar förjämnan *s*

Bebis nöjd å barnvakt nöjd .. fast känndes de inte skumt?
    *S*

• Vanilj

Ja det var ju okej med er båda så då är ju allt bra! Dessutom blev bebisarna Nöjda!

• hannasofia

Tycker inte heller det var något fel med det, du kollade ju med mamman först och bebisen var ju dö hungrig...

• hannasofia

Seta, tutt-ägaren var ett nytt ord, det var roligt sagt. Det är ungefär så man känner sig då man ammar...

• Anonym

Nja, du gjorde ju inget fel eftersom mamman ville att du skulle göra det...men av rent hygieniska skäl skulle jag nog inte uppskatta om ngn annan ammade min bebis.

Svar på tråden Jag ammade min väninnas son en gång.