P-ring! Hur säker?
Ja som rubriken lyder, hur säkert är det egentligen med p-ring? Någon som haft den men ändå blivit gravida?
Ja som rubriken lyder, hur säkert är det egentligen med p-ring? Någon som haft den men ändå blivit gravida?
puff
Jag har precis börjat med min första ring så jag har ju egentligen inte några erfarenheter. Skulle bara säga det att dom säger att det är minst lika bra skydd som om du kommer äter p-piller, så jag hoppas att det är så...
Vad är en p-ring?
Har nämligen för mig att jag läst här på FL att någon blivit gravid trots P-ring!
Inget p-medel är 100% säkert.
Jag har haft både p-piller och p-ring.
Har just tagit ut min sista då jag försöker puffa på killen att skaffa barn och kör med kondom istället
Jag tror det är väldigt säkert med p-ring! Jag har inga dåliga erfarenheter med den (fastän jag mår mycket bättre utan hormoner, men jag mådde bättre med ring än p-piller, LÄTT)
Min mens var som vanligt och man fick den några dagar efter att man tog ut ringen varje månad.
Jag vill inte heller ha massa hormoner i kroppen, särskillt inte nu när jag vet hur jag mår utan allt
Men som jag sa mådde jag mycket bättre av ring än piller och när jag väl vill börja med ett p-medel igen så kommer jag lätt att ta ringen igen då jag inte är "big fan" av kondom
Lycka till! Det är ju bara att prova och se om det är ngt för dig om du ändå har piller!
undrar oxå vad p-ring är och hur den används?
Carina86: Tack
Vad gör man inte för nån
Det är ju rätt noga att man håller tiderna med den när man sätter i och tar ut, att man gör det samma tider varje gång.
Gör man inte det så minskar skyddet.
Jag slarvade lite med tiderna ibland, men d gick ändå
får man det på recept?
Japp.
Hur länge har man inne den åt gången då?
Tre veckor inne och en vecka utan, som med p-piller.
Monstermamman: Ok. Tänkte d, men när jag läste att den skulle in samma tid varje gång så tänkte jag att d kanske skulle ut och in varje dag, haha, dum som man é