• ming

Är du ett internettroll?

"Hur vi hanterar "troll"!
    Det finns individer som gillar att reta upp och förstöra på diskussionsforum, de brukar kallas för troll på nätspråk. Troll kännetecknas av inlägg som drar mycket uppståndelse eller har provokativt innehåll och som engagerar sig med hela sin tid att skapa uppmärksamhet och utrymme i forumet. Om du stöter på inlägg där du tänker, "Va, är det här verkligen sant" eller "Vad håller du på med" och att det inom kort kommer uppföljande inlägg med mer provokativa detaljer om det kan det mycket möjligt vara ett troll. Har individen inte medverkat tidigare med liknande inlägg är det givet. Ett typiskt exempel är inlägg som påstår "Alkohol och droger är bra när man är gravid". När vi på redaktionen ser tecken på "troll" beteende spärrar vi direkt medlemmen och gör en abuse-rapport till nätoperatören som "trollet" använder för vidare åtgärder vilket i sin tur kan leda till att "trollet" blir avstängt från internet."

www.familjeliv.se/Forum/policy.php
    Kossan af Svammel
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du ett internettroll?
  • giz den allsmäktige

nöppe bara hustroll och en invetarie på FL.

• Mini mE m Minisarna

Hahah, nä, men jag skulle gärna vilja kunna hitta på saker.....för dålig på att ljuga,...fast det kanske är bra....???

• ming

Jag är inget troll.
    Kom förresten på att de som är troll kommer ju inte att svara här i tråden att de är det iaf.

Kossan af Svammel
  • giz den allsmäktige

nja tror inte dom skriver med nick tyvärr, fast a smidigt det hade vart bara håvat in dom
    *slickar mej runt munnen*

• Lilanthe

Nope, det är jag inte. Även om en del anklagar mig för det när de inte har några argument kvar.

*går med i klubben och kastar sand på folk*

• mamyleine

Nej, det är jag inte.

Tycker sånna skulle brännas på bål.

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • biomedbonus

Nej det är jag inte, jag är cool nog ändå så jag behöver inte överdriva

Svar på tråden Är du ett internettroll?