Min sambo kan inte hantera barnen - långt!
JAG känner igen mig men inte fullt så starka känslor som du beskriver! I vår familj är det vi båda som ibland har enorma dippar i vårt tålamod genemot barnen - men vi har på något sätt alltid lyckats komplettera varandra. VI förklarar mycket för våra barn OM/NÄR någon av oss blir arg. VI ber alltid om ursäkt till våra barn OM vi gör någonting som inte känns bra (och då menar jag inte att vi slår dem eller så utan det kan bara vara en lite sak som att jag råkar ha ut en skål med lilltjejens frukt så ber jag alltid om ursäkt) Det jag vill säga med det är att jag tror inte att era barn känner att de blir respekterade av sin pappa. Jag skulle själv bli rädd för honom och jag tycker att du MÅSTE göra något för att "rädda" era barn! DIn sambo MÅSTE ta tag i problemet och inse att han är den som är vuxen och det hjälper inte att "gå ner på barnens nivå" och trotsa tillbaka! Jag förstår ATT man blir frustrerad av barn ibland men er sits är ohållbar - för er alla!
Du MÅSTE prata med din sambo, han MÅSTE söka hjälp igen, ni MÅSTE få en lugn och stilla miljö hemma för era barns skull. Hoppas hoppas att ni snart får en trevligare miljö hemma. Starkt gjort av dig att söka hjälp här men jag tycker du ska kontakta någon professionell istället. Varma kramar till dig!