• Tygtiiger

Min sambo kan inte hantera barnen - långt!

Nåja TS, nu HAR han ju faktiskt redan slagit barnen - att släppa ner ett barn på golvet så att det börjar blöda eller att dra iväg ett barn i armen och hålla så hårt att det blir blåmärken ÄR faktisk misshandel.
    Ffa så skrämmer och hotar han barnen, antagligen utan att mena det, men det viktiga just nu är hur barnen upplever det.
    Jag tycker absolut inte att du ska lämna honom, men fundera på att kanske bo isär ett tag, iallafall tills han har fått tummen ur och skaffat sig hjälp. Han mår säkert inte alls bra av detta, men han är vuxen och det är inte era barn, de kan inte ta vara på sig själva så det måste du göra.
    Så jag tycker att du ska göra såhär:

Ställ dig i bostadskö så att du och barnen kan bo själva
    Organisera livet så att han inte är ensam med barnen, de behöver ha dig tillgänglig som en buffert mellan sig och pappa
    Tala om för honom att du vill att han ringer manscentrum direkt - idag, alltså
    Kontakta familjeenheten på socialtjänsten (de når du via kommunens växel) och förklara era problem och hör efter vad de har för möjligheter att hjälpa er. Ofta har kommunen bra och konkreta familjeutbildningsprogram som din man säkert skulle ha hjälp av.

Svar på tråden Min sambo kan inte hantera barnen - långt!