Någon som har en skolvägrare hemma/mobbat barn?
Jag hade exakt samma problem med min 14 åring,,vi flyttade till nytt område,,ny skola osv på andra sidan stan,,o skolan blev en mardröm hela vt-06...
Ändå går han i iten skola,,dom är 11 st hans klass,,o alla klasser har max antal elever 14!!
Men han vägrade gå,,jag körde honom,,precis som du säger,,man gör vad som helst,,min man va med han i skolan..osv..
Till saken hör kanske,,att han bara är lite blyg o avvaktande,,,självförtroendet kunde vart bättre..o av vt dagar gick han 16 st!!!!!
Vi fixade hemundervisning,,rektorn förstod direkt vad det handlade om o att han mådde dåligt..Det var ju inte tal om att det var "skolk"...
Under sommaren började han va med några grabbar i området som gick i samma skola,,,men än är det lite knepigt,,,han säger själv att han inte "känner skolan"..
Kan ringa gråtandes hem på rasten,,,mamma,,hämta mig nu,,annars går jag hem,,(7 km!!!)
Han får vg på prov osv,,har inga inlärningssvårigheter..men har du testat o pratat med rektor,,skolsköterskan,,(min går hos skolkuratorn 1 lektion/v,,),,,o kuratorn,,,dom kan jälpa mer än man tror...
Men det är hemskt,,jag har gråtit tillsammans med min grabb o lidit,,o detta med skolan kommer man ju ihåg hela livet...
Skolskö,,är oxå ett stöd,,,dom ringer hem från skolan när han e hemma bara för att prata,,o flera lärare har kommit hem till oss kvällstid bara för att hälsa på,,o göra grabben lite glad oxå...