• Anonym

Paraflex

Hej.Jag har fått PARAFLEX utskrivet av min dr. för att ta som muskelavslappnande(när jag inte kan koppla av).
    Ngn mera som har ätit dessa,hur blir man?

C.

• Svar på tråden Paraflex
  • teddy

Jag åt paraflex förrut för min ryggvärk... Jag tycker det låter konstigt om du fått det för att slappna av o inte som ett smärtstillande.

• Anonym (me)

Jag har bara ätit dom mot värk. När jag fick diagnos depression, och krisreaktion, så hade jag samtdigt väldigt ont i kroppen. Det var nog den psykiska smärtan som även tog sig uttryck med fysisk smärta, och att jag har gått runt med en massa jobbiga saker i själen. Jag blev ganska så trött av paraflex men annars var det helt ok, de hjälpte mot min värk i alla fall, vilket var det viktigaste.

Man bör inte köra bil när man har tagit dom, och ABSOLUT INTE dricka alkohol!!

• Anonym

har alltså fått paraflex för att kunna slappna av å bli lite trött.

• teddy

Hmm min åsikt e att jag tycker det e konstigt att läkaren inte skriver ut lugnande åt dig istället... Paraflex är ingen mild tablett. Och är beroendeframkallande. Jag fick dessutom magkatarr pga dem. så var försiktig. propavan hade han/hon ju kunnat skriva ut som sömnmedicin. Det e inte beroendeframkallande.

• Anonym

då ska jag inte ta ngn,å rnga min dr. på måndag-tack!

• Igloo

Vill bara säga att paraflex är även muskelavslappnade. Det finns både paraflex (muskelavslappnade) och paraflex comp (muskelavslappnade och smärtstillande).

Svar på tråden Paraflex