Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Medborgarlön

mimmiliten,

"Folk kommer i större utsträckning välja att jobba del tid vilket gör att det kommer finnas ett större behov utav arbetskraft. Folk kommer ha mer pengar och köpkraften kommer att öka."

Och var skulle dessa pengar komma ifrån, om fler människor får mer pengar...?

• FlamingRed

Mimmiliten,

Om det finns "bevis" att det fungerar, varför vågar ingen då?

Kan inte det faktum att inget land på jordklotet ens överväger att införa medborgarlöner vara ett tecken på att det inte fungerar?

• FlamingRed

"För några hundar år sedan så trode alla promenenta vetenskapsmän att jorden var platt men det innebar inte att så var fallet."

Vad menar du, att alla ekonomiska vetenskapsmän har fel idag ang medborgarlöner????

• FlamingRed

mimmiliten,

"Som jag skrev tidigare så har 7personer fått nobelpris för detta."

Vem eller vilka har fått nobelpris för detta?

• FlamingRed

Mimmiliten,

Jag frågar igen, vem eller vilka har fått nobelpris för detta?

(Och jag vill inte ha ett word-dokument som svar helst...)

• FlamingRed

Hur ska man göra med alla som blåser sin medborgarlön på skräp, ska man behålla byråkratin kring socialtjänsten?

• FlamingRed

Karl,

Ja det är det som är frågan till dom som förespråkar medborgarlön, vad händer med dom som missköter sig/hamnar utanför?

• FlamingRed

mimmi,

Hur ska man göra med alla som blåser sin medborgarlön på skräp, ska man behålla byråkratin kring socialtjänsten?

• FlamingRed

Nu har jag inte läst hela tråden...

Men är det någon som tänkt på inflationen som skulle uppstå om man helt plötsligt startade med medborgarlön?

Man kan inte platta ut skillnaderna i köpkraft bara genom en medborgarlön, givetvis skulle priser justeras så att allt blev dyrare och återigen skulle bara de som jobbar kunna leva drägligt.

• FlamingRed

MSI,

Yes jag läste igenom dina inlägg, synd att få kommenterat dom... Dom är relevanta.

Svar på tråden Medborgarlön