• Lilja84

Julkort med barn på ?

Ja , snart är det ju jul och dom som firar jul brukar skicka kort också .
    Och det innebär att många julkort med 1 eller flera barn kommer dimpa ner i många människors brevlådor .

Jag personligen trots 2 barn tycker faktiskt inte alls om julkort med barn på ,  tillgjort och krystat känns det (även om det är fina kort) , jag uppskattar faktiskt hellre då ett fotografi och kanske en fin ram runt istället på barnet/barnen oavsett om det är amtörfoto eller om det är taget hos ett proffs .

Jag uppskattar faktist hellre dessa massupptryckta julkorten eller att om man nu ska envisas med att skicka ett personligt julkort att man tar bild på typ en julgranskula , snölykta eller nått eller gör ett kort på annat sätt utan barn på julkortet .

Vad tycker du ?
    (kanske lite onödig omröstning men sån är jag )

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julkort med barn på ?
  • Minis 75

Själv gör vi egna julkort som dottern får vara med och rita på. Det är uppskattat från de flesta håll, har jag kort på dottern på julkortet skickar jag till släkten.

·?♥?· Sofia ·?♥?·
  • Tant Green

Har barn men har aldrig varit intresserad av julkort överhuvudtaget. Jag har inte skickat på många år så nu får jag knappt några heller (det tog några år för omgivningen att förstå att de inte behöver skicka till mig ) Om jag får några så tycker jag det är ok om det är barn på, men det spelar ingen roll.

• Theolin

Tycker det är roligt att skicka kort med mina barn på och jag tycker det är roligt att få kort med kompisarnas barn på

• SDS

Jag gillar såna! Jag skickar sånna Man ser hur barnen växer år för år skoj!

.::Stolt mamma till två crazy Djurgårdspojkar::.
  • Jessica24

Har barn - nja nått kort från den närmaste släkten tex syster/bror är kul men inte mer än så.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Mumin

Jag tycker att det är jättekul att få kort med andras barn, för det mesta är det barn som jag annars inte har kort på.

Men jag skickar bara kort på mina barn till dem jag tror är åtminstone lite intresserade. De andra får inget kort alls, bara på mail. Jag ska nog ta olika sorters foton och göra till julkort, några klassiska med bara barnen uppradade och några med hela familjen i nån fånig pose.

After all... tomorrow is another day.
  • Majsan70

Jag ogillar julkort i allmänhet och julkort med andras barn i synnerhet.
    Speciellt dessa där man klär ut barnen i juliga kläder redan innan jul för att göra julkort av dem.

• soldis

Så söt! Nyfiken örn. Jag har också tänkt göra julkort på sonen när han bakar pepparkakor i jullikt förkläde. Om han tycker det är roligt förståss.

• Hjartat2006

Jag kommer också att tillverka egna kort och sedan ha en bild på Julia inuti:
    1

Jag har alltid tillverkat egna kort och tidigare år har jag skickat foto på katterna eller bilder från sommarens semester och dyl. Jag lägger alltid ner mycket tid på dem för jag tycker det är kul med att klippa och klistra. Det verkar också som att det har varit uppskattat av dem som fått dem så jag fortsätter. Det blir första året med barn så det är klart att hon ska vara med på bild

• Hjartat2006
    nicos mamma skrev 2006-11-11 08:03:40 följande:
    vi vet inte hur vi ska göra antingen blir det julkort med sonen eller så blir det julkort som han själv har målat (han är 15 månader men älskar att måla och rita) vad tycker ni????
    Kul idé med att låta honom måla själv. Ni kan ju åta honom måla framsidan och sedan kan ni sätta ett foto på honom inuti. Då blir det allt i ett paket
  • Örnen76
    soldis skrev 2006-11-11 20:21:11 följande:
    Så söt! Nyfiken örn. Jag har också tänkt göra julkort på sonen när han bakar pepparkakor i jullikt förkläde. Om han tycker det är roligt förståss.
    Tack
  • mammatillpojkar

hjartat2006
    ja det kan man ju göra, va en bra idé.. :) tack så mycket

• Luffarmor

Tar kort av sonen. Dock utan tomteluva den tar han galant bort

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • FruHH

Mitt svar: Har barn - nja nått kort från den närmaste släkten tex syster/bror är kul men inte mer än så .

Närmaste vänner kan åxå var ok.

Vi ska själva göra ett sådant kort i år, men vi ska åxå vara med på det, inte bara tösen. Åker nämligen till Thailand den 17 nov å kommer hem 16 dec. Så vi tänkte göra ett där när vi ligger i vattnet med tomteluvor på allihop.

Svar på tråden Julkort med barn på ?