• Bebis Anna

ang öroninflammation o babysim

finns de någon som vet hur de är o bada med öroninflammation. fick reda på onsdags att dotterna har öroninflammation och ger henne pencillin. men hon mår så bra, hon verkar inte alls ha ont av öroninflammationen, konstigt nog har hon vart pigg o glad hela tiden. vet inte om hon har kvar det och vi har babysim imorgon, någon som vet om man får eller inte får bada med öroninflammtion?

• Svar på tråden ang öroninflammation o babysim
  • mumysboy

vår son hade öroninflammation och trumhinnan sprack,fick ej bada på 10 dagar,men vi slutade gå helt för han var alltid sjuk efter simmet så vi förlorade så många simtillfällen. går med honom själva när han e större och frisk istället.babysim e för dyrt,särskilt då man inte ens får tillbaka pengar då man e frånvarande

• Bebis Anna

min dotter har med vart sjuk väldigt mkt de senaste nu, och jag kommer gå denna kursen ut och sen ha ett uppehåll till våren när de inte blir så jätte stora klimat växlingar o risken blir mindre o bli sjuk. tråkigt o behöva vara ifrån babysimmet och betala dom summorna. men vi hoppar nog över simmet imorgon, känns inte helt ok att simma med henne när öronen inte är helt i sin ordning.

• I am who I am

sorry... NEj du ska inte låta henne bada förräns efter 2 veckor...

• copernicus

Ett barn i vår föräldragrupp hade öroninflammation och gick på babysimmet (de visst inte att det var inflammation) och efter någon månad upptäckte de att dottern inte hörde så bra och balansen var jätte dålig. De fick göra några tester och det visade sig att hon hade rejält med vatten i örat så det blev en operation. Nu är hon återställd men jag kan inte rekommendera sim vid inflammation!

• blackangel

Nej, jag tycker inte du ska bada med henne heller imorgon, utan undvika vatten i öronen nu när hon har öroninflammation.
    Båda mina barn var öronbarn när de var små, och det är vad läkarna har sagt till mig. 
    Din dotter har bara ätit penicillin 3-4 dagar så kuren är väl inte slut än heller? Även om hon inte har ont nu, så kan hon få ont när hon varit under vattnet med öronen...

• sandy85

efter pencillinkuren måste du ha fetvadd i öronen på henne.. (har vart öronbarn) tyvärr håller min dotter på att bli det med :( 1 inflammantion till o det blir remiss till öron och ev operation då.. bara 13 månader gammal..

• Bebis Anna

ok vilken tur att ni finns :) blev så osäker. vi har inte badat med henne idag, och kuren är inte slut förens på tisdag.men kuren hjälper inte alla barn heller.. får hoppas de hjälper min dotter. då vet jag till nästa gång också att jag inte ska bada.
    tack för era svar. man lär sig alltid nått nytt!

• MuminMy

Min son har precis haft öroninflammation och vi badade med honom i söndags, så länge inte trumhinnan har spruckit kan det ju inte komma in nåt vatten i örat - vad jag har läst så gäller "badförbud" endast vid sprucken trumhinna. Man kan ju vara lite restriktiv med övningarna som är under ytan men jag kände inte att det var nödvändigt att avstå.

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3186

Det är ju en väldig skillnad på ett "öronbarn" och ett barn som har nån enstaka öroninflammation.

Man ska aldrig bada/babysimma med barn som har feber.

Ett bassängbad utan dyk är ju inte värre än bad i badkaret

/MuminMy, babysiminstruktör under utbildning

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • mariemamma

Skulle aldrig gå om barnet har eller haft många öroninflammationer.
    Har själ fått det av bad i pool.

• MuminMy

mariemamma: Öroninflammation orsakas av förkylningsvirus hur fick du det av att bada i pool? *uppriktigt intresserad* och vem sa att du fått det av just poolen? Alltså hur vet du det?

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden ang öroninflammation o babysim