• Anonym

kondylom!!!

De har ju tystnadsplikt.
    Annars kan du ju åka till en annan stad.
    Eller leva med kondylomen.

Kanske lite elakt att inte berätta för sambon. Du kommer ju kanske smitta honom/henne.

• Anonym

Kondylom kräver lokal behandling mot vårtorna. Sen försvinner dom säkerligen! Men Kondylom är ngt man har hela livet, som herpes. Men det smittar bara vid utbrott och så... Min syster har detta och har "bara" haft ett utbrott sen hon vart smittad och behandlad för c:a 4 år sen.

• Anonym

Kan du inte åka till en annan stad då?

• Anonym

Jag förstår dig. Det är ju inget man går runt och skryter med precis.

Om jag var du skulle jag åka till en annan stad.
    Inget kul om bm vet vem man är även fast de har tystnadsplikt.

• Anonym

Kan du inte tänja på sanningen lite och säga att du just upptäckt det?
    Det kan väl gå länge från att man blir smittad tills man får symptom?

• Anonym

Har haft kondylom, och det är ju ingen kul upplevelse. På mig frös dom bort vårtorna sen har dom inte kommit tillbaka och det är säkert 6 år sen nu. Om du nu bor i ett litet samhälle så är dom vana att det är folk dom "känner".... Du behöver ju få bort dom så ta mod till dig och boka en tid.......

• Anonym

De frös mina med men de kom tillbaka ändå. Inte alls roligt. Vill inte springa dit jämt och be om att få dem frysta.

• Anonym

Nu finns det ju en salva man köper på apoteket, ja receptbelagd som man använder i några veckor tills vårtorna försvinner.

• Anonym

jag har varit tillsammans med min sambo i snart ett år, har inte berättat att jag för fyra år sen blev smittad. Jag fick en salva Wartec tror jag den hette, de försvann snabbt.Nu har jag fått cellförändringar förmodligen efter kondylomen. Ska ev operera bort detta. Nu känner jag att det är dax för mig att berätta trots att det är väldigt jobbigt, har skjutit på det länge nog. Skulle jag smitta honom nu eller senare så vet han iallafall om att jag har haft det länge, då kan han ju utesluta att jag varit otrogen. Jag tror att han kommer att bli mer besviken på dig om du inte säger något och han blir smittad. Berätta sanningen, det ska jag göra.

• Anonym

Jag har hört olika om ifall de försvinner eller inte. Läkare som sagt mot varandra.
    Läst olika på nätet med.

• Anonym

är det nån som vet om det är så att man ionte kan föda normalt om man har mycket vårtor av kondylomen när dte är dags?

• Anonym

Fick veta att jag hade kondylom när jag var gravid i v 23+(jätte kul hhehe) fick ett besök på specialmödravården i v 37+ och bm där konstanderade att jag inte hadde några, konstigt tycker jag men men fick föda normal iallafall.

• Anonym

Det är ju dokumenterat att kondylom EJ orsakar cellförändringar som läkare tidigare trott.....
    Därav behandlas inte all kondylom heller, då det läker ut av sig själv.

• Anonym

Kondylom är inget att skämmas för. Du kan ha blivit smittad för länge sedanutan att det har brutit ut. Jag fick en salva som var receptbelagt Wartec tror jag. Den ska vara lindrig men jag blev skinnflådd och svullen. Kunde inte gå, kissa ligga rättare sagt ingenting. Jag bara grät och bröt ihop om vartannat. Jag böt då gyn efter att jag hade pratat med sjukvårdsupplysningen och bröt ihop på telefon. Den läkaren hittade inge kondylom slutade med salvan. Hade på massor av barnolja (ej barnängens, den är inge alls bra för underliv tycker jag) och mitt skinn kom tillbaka. Det visade sig senare av prover att det inte var kondylom utan en hudsjukdom. Men tyvärr får jag drass med den resten av mitt liv men jag kan hålla den i trimm och ibland blossar den upp men det lilla kan jag stå ut med.

• Anonym

Alla har ju sånt la tent i kroppen men vissa har otur att få dem bryta ut. Jag fick det för länge sen å då fick jag medel med blått i å sedan dess har jag inte fått tillbaka dem tyr är "peppa ta i trä".
    Uch när jag fick dem så mådde jag så dåligt, kändes som hela mitt liv förstördes men dem xsäger ju att det är ----------2normalt allltså att många får sånt.
    Usch vad jag tyckte att det var pinsamt å berätta det för killen, var rädd för att han skulle sticka men det gjorde han aldrig:) han sa att äh det finns motmedel, känndes så skönt och då är man vuxen tycker jag..

Svar på tråden kondylom!!!