Inlägg från: lindac77 |Visa alla inlägg
  • lindac77

min norska skogskatt

Vad kul att vara med om en kattförlossning. Visst är det spännande! Grattis till de fyra bebisarna!! Skönt att allt gått bra!

Här väntar vi också kattungar nu i dagarna. Vår mco är nu på dag 61... så det börjar närma sig! Spännande! http://mainecoonkitten.blogspot.com/

• lindac77
    Marija79 skrev 2006-11-13 12:38:47 följande:
    Jag skyltar inte med min katt och säljer inte kattungarna för en massa pengar, utan skänker faktiskt bort dem eller tar en tia betalt mest för att de som köper dem säger att det ger tur.
    Fast en sak tycker jag att du ska göra - och det är att ta mer betalt för kattungarna! Se till att de är avmaskade, vaccinerade och veterinärbesiktigade vid leverans. Även om det "bara" är en huskatt så tycker jag man är skydlig som uppfödare att ge dem en bra start i livet.
  • lindac77

Glömde förresten skriva att det var en väldigt söt katt du har! (var inne i ditt galleri och kikade) Och kul att det blev ett par sköldpaddsfärgade... älskar paddor!

• lindac77

Vi har haft huskatt-kullar och då har jag tagit mellan 500-1000:-/kattunge, och det har inte varit några problem att hitta familjer åt dem. Tvärtom så verkar många vilja att kattungen är avmaskad, veterinärbesiktigad och vaccinerad ett par gånger, och allt det där kostar en slant att göra, så tar man 500:- så har man inte tjänat något.

Däremot känns det som att det folk betalt lite mer för är de mer rädda om. Det är inte alltid så, men jag får ofta den känslan. Många som bor häromkring där jag bor verkar tyvärr ha lite "slit-å-släng"-känsla vad gäller katterna. Blir de sjuka... ja, då avlivar man direkt och skaffar en ny, för varför slänga ut flera hundra eller tusen på att få katten frisk när man kan få en ny söt liten kattunge alldeles gratis??! *suck* Likaså om man tröttnar på katten... ja, då avlivar man den också...

Svar på tråden min norska skogskatt