Hur länge tycker ni det är ok att lämna katt ensam vid enstaka tillfälle?
Ja, hela frågan fick plats i rubriken.
Ja, hela frågan fick plats i rubriken.
Ett dygn är max vi lämnar våra vuxna katter. Annars har vi alltid någon som bor här så de inte är ensammna.
Har vi kattungar är vi borta MAX 3 timmar i taget.
beror på katterna och även om de är inne/ure/bland katter.
ute katter skulle jag kunna lämna rätt länge själv omderas perosnlighet tillät det.
innekatter, nja ett dygn ca. ävne där om personlugheten tillät det...
Det beror alldeles på dina katter. Är dom vana vid att vara själva hemma t.ex?
Men utan att veta det så skulle jag säga ja, det går bra
Mina 8 katter får i princip alltid vara hemma när jag och min man reser bort. Men då med daglig tillsyn. Hade det varit en ensamkatt så hade jag sagt nej men om den har en kattkompis så säger jag ja.
Runt ett dygn är det längsta våra katter varit själva, blir det längre tid ser jag till att ha en kattvakt. Det har funkat bra när de varit själva. De har sällskap av varandra. Hade det gällt en ensamkatt däremot hade jag nog inte velat lämna den själv över natten.
Jag tycker att ca 48timmar är max.
Då ska extra kattlåda, mat och vatten finnas.
min katt e själv ständig, den klarar sig från fredag till söndag, bara den har mat o vatten o tillgång till lådan...
Jag var borta fredag morgon till söndag kväll. Mamma kom förbi på fredag efter jobbet och gosade med Alfons och fixade mat/vatten/lådan.
Sen så kom hon på lördagen och sov över till söndagen eftersom han är van vid att jag är hemma väldigt mycket.
Man märkte ju hur himlans glad han var när jag och sambon kom hem och han var som klistrad
Så Alfons skulle jag aldrig klara att lämna längre än så, han är ju min bebis
Vi har två katter(alltså sällskapar dom varann) Vi har lämnat vara katter i en vecka en gång om året då vi åker på semester fast självklart har dom haft kattvakt som har gett dom mat och bytt i lådan. Inga probelm! Men jag skulle inte lämna i en vecka om katten var själv.
Med extra kattlåda, mycket mat, mycket vatten så går det säkert bra en helg tex.
Vi har nog bara varit borta högst ett dygn, utan tillsyn. Vi har en sån där vatten fontän som renar vattnet och som räcker i säkert en vecka.
Vi har två katter så de har ju lite sällskap av varandra också.
mina katter var ensamma ons till lörd en gång och min kompis kom hit och gav dom mat och skötte lådan!det funkade jättebra..dom blev jätteglada när vi kom hem...jag skulle aldrig lämna 1 katt ensam så länge..