• Maria 1978

Repa i laminatskiva

Tänkte bara höra här om det är någon som vet om det finns något sätt att fixa till repor i laminatskivor? Jag har en svart laminatskiva i köket och idag blev det en stooor repa i skivan som syns jättetydligt :( Antar att man kommer få leva med den där repa nu, men kanske det finns något man kan använda så den blir något mer diskret?

Hoppas på svar!
    /Maria

• Svar på tråden Repa i laminatskiva
  • Maria 1978

Ingen som har något bra tips? :(

• arianne03

FInns ju "ifyllnadspasta" för att reparera repor i trä. Du kan ju kolla om det finns i svart också? Kolla Bauhaus, eller ClasO

• Bella8

Köp en grov svart tuschpenna, dra i den fula repan med tuschen... låt torka.

Gnid över med stearin (dra med ett stearinljus över repan) så att det fyller upp repan... klart!

Lycka till/
    Bella

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • Maria 1978

Bella8: Låter som bra idé :) Har du testat det här själv och vet att det funkar eller vart har du fått idén ifrån? :)

• Bella8

Hejhopp!
    Mycket får man lära sig på Konstfack vet du?!!!

Skämt åsido, egenupptäckt då jag fick en repa i en vit laminatskiva i köket i vår sommarstuga. Penslade då i med vit färg och kom bara på att stearin borde funka perfekt för att så att säga täcka skarven... Det var förra sommaren och ser fortfarande ganska så bra ut kan jag säga...

Kram och lycka till!
    Bella

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • Bliw

Jag har också använt svart tusch för att dölja en repa i vår svarta laminatskiva, och det fungerar utmärkt! Jag tog en märkpenna så att det skulle sitta.

Svar på tråden Repa i laminatskiva