• Krisse

sy spjälsängsskydd

frågan kanske varit uppe innan men hittar inget om det när jag söker. jag har fått för mig att jag skulle sy ett eget spjälsängsskydd. men är det någon som vet hur man ska gå till väga. är inte så bra på detta och skulle behöva lite hjälp=)

• Svar på tråden sy spjälsängsskydd
  • delifi2

å d fanns en tråd om d för 2 dar sen tror ja d va, ska se om ja hittar den

• Krisse

oki du kanske har bättre tur=)

• delifi2

tyvärr så hitta ja den inte

men d va nån som hade sytt eget å tagit nåt filtfoder av nåt slag å sytt 4 delar å sen sytt band på
    sen va d nån som hade ett gammalt spjälskydd å köpte nytt tyg å sydde på d gamla.

själv hade ja tänkt åka till jysk å se om d finns nåt slags vadd eller stoppning man kan använda, hae oxå tänkt sy eget

• Mossberg

Hallå, Jag har sett att det finns mönster om du går till typ bibblan och tittar vad de har för böcker om barnkläder och sånt. Jag har sytt mycket till min lilla tjej, men inte just ett skydd, kanske skall göra det denna gång. hoppas du hittar något!! // Astrid

• Nåran

Jag har sytt spjälskydd. Köpte skumgummi på rulle ca 2 cm tjock, 2,5 kanske så att det skulle vara stadigt och inte hänga sig och klippte till lagom lång bit. Skarvade i ena hörnet där det änså skulle vara söm. Sedan sydde jag en lång tunnel och mätte av och sydde en söm i varje hörn för spjälsängen. det var Inte så svårt och blev jättebra!! Har själv tryckt bilderna på tyget, ska försöka få upp en bild på min sida så att du kan kolla om du vill. Fas tdet lär ta några dar, för skyddet ligger fortfarande i källaren efter ettan, men ska upp nu i veckan då jag ÄNTLIGEN ska få tillgång tilld et blivande bebberummet.

Lycka till, skriv om det är nått mer du undrar.

• Druttan

Har också funderingar att sy över ett gammalt, fick ärva syrrans son som är ljusblått med clowner, misstänker jag har en tjej och är inte så mycket för figurer så jag ska ev sy nåt enfärgat att trä över.

• kalinan

Ikeas spjälskydd Kompisar kostar 139:- Hade tänkt sy själv men insåg snabbt att det inte är värt det med tanke på materialkostnad och den tid det skulle ta.

Svar på tråden sy spjälsängsskydd