Inlägg från: Dino78 |Visa alla inlägg
  • Dino78

Konstig fråga ang Långben!

Idag kom jag att tänka på en sak...på svenska heter långben JAN i förnamn.
    Janne Långben.
    Men på engelska har jag bara hört GOOFY. Heter han något mer i engelskan, som typ Ian eller nåt?
    Jag vet att jag har för mycket tid att tänka men skyll det på det svenska samhället med hög arbetslöshet

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Konstig fråga ang Långben!
  • Dino78

Hittade inte långben i listan, däremot en massa andra figurer jag aldrig hört talas om...vem i herrans namn är Knase Anka!?
    Undrar varför svenskarna har gett honom ett förnamn...hmmm.

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Aha, kollade inte så långt ner, klickade bara på engelska först och där hittade jag honom inte. Men nu ser jag.
    Det står där oxå bara Långben och inte Jan, så man vet inte vad det kommer från...

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Känner fortfarande inte igen Knase. Har aldrig vart nån större fan av Kalle Anka men har ändå hyffsad koll .Men Knase...nä..never.

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Kan ju bero på att han var populär på 60-70-talet som jag inte hört talas om honom. När jag läste Kalle var det mitten och slutet av 80-talet. Hade inte en susning om att han hade fler kusiner än Alexander lucas! (var dom kusiner?)

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Madame Mim känner jag igen dock...eller så blandar jag ihop henne med Mim i nån av Disneyfilmerna...nån trollpacka? Har fåt låten på hjärnan nu...är det Sävrdet i stenen månne?

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Magica De hex är tropllpackan i Kalle kom jag på nu...Trollpackan Mim var Svärdet i stenen...jag yrar

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Konstig fråga ang Långben!