• UNDERVERK

Allergi/Astma?? *hjälp*

Våran son som blir 7månader får sån hosta så fort han är på golvet,det låter nästan som det rosslar i bröstet. Vi har hund och jag dammsuger 2 ggr om dagen men klart det är hår ändå.
    Börjar bli orolig för om det är astma.

Är det någon som har erfarenhet av astma och hur det kan visa sig?

Det är bara när han är på golvet han rosslar inte annars.
    Ska ringa bvc imorgon. Men tänkte höra med er om astma och är det ärfligt?
    Min pappahar kraftig astma, sonen farmor och min morgar dog av astma anfall.

Tacksam för alla svar, känner mig väldigt orolig.

• Svar på tråden Allergi/Astma?? *hjälp*
  • Helena77

Astma är ärftligt.Piper det i bröstet på honom när han får svårt att andas?

• Annika hjärtar Kim

hejsan...min son har astma och ett tydligt tecken på det är att han har hosta på nätterna samt rosslar när han andas när det är kallt ute...han har också allergi mot katter och så fort han är hos någon med katt börjar han rossla samt blir lite röd om kinderna...jag hade nog kollat upp det så ni är på säkra sidan för det är ju inte bra om man utsätter dom för något dom inte tål...de på vår vårdcentral sa att min son inte hade astma och att man inte kunde se om så små bebissar hade allergi...han var runt fem månader då...men sen gick vi till en privat som gjorde allergi test och visst han visade sig ha allergi mot katter och astma...så ge inte upp om vårdcentralen bara dissar er sök då svar hos någon annan...privata barndoktorer kan mycket mer än vanliga doktorer på vc

• UNDERVERK

Det piper låter lite konstigt. Han blir lätt anfådd när man busar m han. Är ofta röd om kinderna.

Jag går hos en privat dr i stan kanske ska vända mig dit istället för bvc, man vill gärna vetaom det skulle vara så. Känns så hemskt.

• Puffy75

låter som när jag fick min diagnos när jag var liten...även om d e länge sen!!!

• Helly78

Det kan vara astma, för jag hade det och är allergisk mot katter och hundar.
    Värsta är på nätterna, hostar hemskt och blir anfåd.
    Pälsdjur dra massa med damm och allt annat från ute..
    Skratta kan jag också få anfåd och blir röd om kinderna..
    Bäst att kontakta och boka en allergitest i VC..

Har inga djur hemma längre och är astmafri nu (Hoppas) och blir inte anfåd längre när jag skrattar..

• UNDERVERK

Vi var och träffade en dr på vc igår och jan lyssnade och tog hals o sänka prov och dom var ok. Så ingen infektion i kroppen. Han fick Bricanyl och när jag gett han det så hostar han mindre men sen efter några timmar kommer den tillbaka. Kan vara bra i flera timmar och sen kommer det hostattacker.
    Stackarn tycker så synd om han. Tror nog att det är allergi eller astma. Vad tror ni?

• Eliama

Låter som astma. Bricanyl verkar i ca 4 h innan den avtar så det är inte konstigt att han börjar hosta och rossla igen efter ett tag.

• L G

När min son har astma anfall så andas han med hela magen (som mag dans) och fladdrar med näsborrarna..om du förstår min konstiga förklaring

Svar på tråden Allergi/Astma?? *hjälp*