• Ylle

Hur lyckas med handavtryck på spädis?

Har köpt fingerfärg för att göra hand- och fotavtryck... Men det är inte det lättaste att få en 3-veckors bebis att spreta med handen som man vill. Nån som har lyckats? Hur gjorde ni? Ska man göra det när dom sover eller?

• Svar på tråden Hur lyckas med handavtryck på spädis?
  • ahlcec

Jepp, det är nog enklast när de sover. De kniper ju med fingrar och tår annars, och detblir bara sådär snyggt.

Lycka till, det är svårt hur man än gör!

• A L V

Tyckte att det blev för bökigt, fick inte alls till det. Så det slutade med att vi scannade in hand- och fotavtrycken istället.

• Fialoppan

Jag tyckte bara att det blev gegga av fingerfärgen så jag gjorde det med en stämpeldyna! Bild finns i mitt galleri.
    Lycka till!

• Monie

Vi har väntat med avtrycken, gjorde nu när Kevin blev 6 månader och fick oss många goa skratt samtidigt.
    Det slutade med att det var fingerfärg överallt!
    Vi lyckades ändå få skapliga avtryck till lilla boken och en tavla.

• Katharina

Vi gjorde med fingerfärg nu när Leo fyllde tre månader. Vi fick jättefina handavtryck... På pappas tröja

Fötterna gick bättre...

• Stiina

Jag gjort hand och fotavtryck på Ellen förra veckan (hon är snart 6 mån) och det var jättesvårt. Jag använde trolldeg och hon ville bara krama trolldegen med handen. Det tog många försök innan det blev bra. Jag väntade tills hon hade hande "utfälld" och tryckte det jättesnabbt på trolldegen. Fotavtrycken var också svåra eftersom hon ville knipa med tårna.

• ahlcec

Ylle - det finns vanliga stämpeldynor i hobbyaffärer. Vi köpte en som vi använde till Junes avtryck. Men vattenfärg? DET låter svårt!

• olga001

Man kan göra hand och fotavtryck med glasyrfärger på ett fint fat tex. Finns några sådana ställen runt om sverige där man kan få hjälp med sånt, istället för att göra det själv. Sök på avtryck i keramik eller lera

Svar på tråden Hur lyckas med handavtryck på spädis?