• Edisa

Har tänkt flytta till Halmstad. Vilka områden rekommenderar ni som bor där? Var bor du? Hur är det där?

Som sagt.. Har tänkt flytta till Halmstad till sommaren. Står i bostadskö hos HFAB. Kan väl inte få lägenhet precis var jag vill, har stått i tre år.

Men undrar hur de olika områdena är. Ber er Halmstadbor om råd! Glad

Har kollat lite på Bäckagård... Hur är det? Fågelvägen? Det är ganska många lägenheter lediga där varje månad.. Kanske inte bådar gott... Eller?? Generad Tycker de ligger bra till rent geografiskt.

Bor i småland nu, så att åka och kolla bara områdena är inte aktuellt. Har dessutom ingen bil.... Förvånad 

Hjälp mig, snälla, berätta om era erfarenheter..

Älskar min Sigge... Puss Puss
  • Svar på tråden Har tänkt flytta till Halmstad. Vilka områden rekommenderar ni som bor där? Var bor du? Hur är det där?
  • Edisa

Inga halmstadbor på fl nu???

Älskar min Sigge... Puss Puss
  • Edisa

försiktig puff.....

Älskar min Älskling väldigt, väldigt mycket...
  • Edisa

Tack Jewel Girl för ditt långa svar! Glad

Men det är väl så att om jag tar en lägenhet så nollställs jag på sökarlistan och får då svårare att få en ny lägenhet?

Det blir väl så att när vi väl kan flytta så får det bli vad som finns att få. Bara vi kommer till Halmstad!! Skrattande

• Edisa

Lindis66 - Jo, inbrott riskerar man väl var som.. Tyvärr..

Tycker det är nervöst och pirrigt att söka lägenhet när vi inte vet vad som väntar... Jättebra att ni berättar! Glad

Fågelvägen är väl trevåningshus. Äldre.. Tycker det ser mysigt ut vad jag sett på HFABs sida. . Men vet ju inte alls hur de ser ut inuti... Blir lite tveksam när det är lediga lägenheter där varje månad.

• Edisa

Ringde HFAB för någon vecka sen och kollade om man överhuvudtaget får lägenhet om man är arbetslös. (om det inte löser sig innan vi flyttar). Det var ju inga problem bara man inte har betalningsanmärkningar.

Då sa hon jag pratade med att mina tre år i kön inte räcker till centrala delarna. Där behöver man ha stått sex sju år!! Men att det inte ska vara några problem i ytterområderna.. Sen hur det EGENTLIGEN är med kösystemet är väl osagt...

Tycker nog att de borde vara glada över några nya skattebetalare i kommunen.. Flört

• Edisa

Minst trea, helst fyra..

• Edisa

Tack Micka! Jag gillar Bäckagård, det jag sett.. Vill gärna höra om fler har bott där..

Nu ska jag krypa till kojs. Klockan ringer 04.00.

Natti natti..

• Edisa

Kollar igen om det är någon här som bor på Bäckagård...

Vill gärna höra hur det är att bo där.

• Edisa

Kul!! Hoppas få lägenhet där till sommaren... Glad Gillar Bäckagård för det ligger mitt emellan centrum och mitt älskade HAV............. Glad Glad

Svar på tråden Har tänkt flytta till Halmstad. Vilka områden rekommenderar ni som bor där? Var bor du? Hur är det där?