• Padro

Planerar semester redan:-D...kolmården?

Det är ju så dyrt med Kolmården men är det verkligen värt pengarna?. Vad tycker ni som varit där?.

• Svar på tråden Planerar semester redan:-D...kolmården?
  • Tjej 83

JJJAAA åk till Kolmården
    vi va där sommaren 05 jag o killen
    bästa djurpark jag vart på
    åhh isbjörnarna är så söta
    och de är så mycket och stort.
    och delfin showen!!
    bodde på hotell utanför, men ska ta vildmarks hotellet nästa sommmar 07 när jag åker med syrran och dottern, då 1år!

safarin! shit va skoj att åka med egen bill förbi alla djuren! lejon som gick framför bilen. strutsar som "åt" på bilen, rävar björnar älgar giraffer ja alla djur. så mysigt!

vi kanske ses heehe

• dison

Kommer inte ihåg vad det kostade, men tyckte inte att det var något särkilt med Kolmården förutom delfinshowen. Dottern tyckte bäst om avdelningen med Bamsefigurerna och bl.a. Farmors hus. Vi var även på Tropicarium som ligger precis vid ingången och som man betalar extra för, det var lite kul med hajar och krokodiler, men snabbt genomstökat.

• Pillan81

Tycker att kolmården kan vara lite väl stort i bland. Har varit där måånga gånger, men föredrar faktiskt Borås djurpark. Lagom storlek på parken och man kom djuren närmre där.

• Padro

Tror jag lyssnar mest på Tjej 83 . Låter bra .

• Tjej 83

bra för de är mysigt. ska ju tillbaka.
    visst kanske man kommer närmare djuren i borås men de har ingen safari. isbjörnar, delfinshow,
    tror de va på kolmården som albino renen va hehe han såg rolig ut stackaren..
    och sälarna va så söta, skvätte ner oss(med flit såg de ut som hihi)

maten var buffé, och sååå mycket olika rätter. lovar att ni blir proppmätta till bra pris

ha så skoj

• Padro

Allt positivt är intressant . Vi får titta vidare .

Tack alla för svar !

• Guwios

Hej!
    Vi var på kolmården i sep och sov på Vildmarkshotellet. Kalas hotell. Så otroligt barnvänligt. Fanns ett tv rum för barnen precis vid restaurangen (för de lite större) och ett lekrum. Vi var iof inte i lekrummet men det såg ut att vara mycket för barnen där inne. Gratis liten pool. Iskall men roligt för barnen.

Själva kolmården är ju väldigt stor. Om ni har möjlighet så avsätt två dagar för det behövs om man ska kunna gå igenom den ordentligt. Vi gick bara en dag och det ångra vi för vi rusade igenom på slutet för både vi och ungarna var trötta.

Safarit för mig är inget märkvärdigt. Vi har åkt flera gånger och tyvärr har de intressanta djuren varit så långt bort att man bara har anat dem. Men svärmor och svärfar de såg bla lejonen väldigt nära.

• ung83

jag va på kolmården när jag var 16 år tror jag det va o jag rekomenderar det..vi ska ev åka dit nästa å..bamses värld o åka safari..se när tigrarna blir matade o sen se delfinerna..

hoppas ni åker!!

• MBert

JA! Kolmården är nog det bästa vi har gjort med våra barn. Och det passar alla åldrar. vi hade minst lika mycket ut av det som barnen!
    Vi hade åkt dit oftare om det inte vore för priset, men det är helt klart värt ett besök!
    Köp ett paketpris så ni kan vara där två dagar, för det är stort.
    Ta med badkläder för det finns både pool på vildmarkshotellet och inne på djurparken.

• stadsmamman

ja åk dit,vilket hotell med trolldisco och underhållning för barnen,kanonställe faktiskt!det kommer du inte ångra.

• minihopp

Var där för 14 år sen o då var det underbart, planerar själv semestern o funderar på kolmården :)
    Barnen älskar ju djuren :)

• mludvigs

Vi var där sista helgen de hade öppet i September i år med en 1,5-åring och en 3 åring. Vi sov på Vildmarkshotellet (då får man komma in mycket tidigare än alla andra) och var i parken i 2 dagar. Vi tog det lugnt, ingen stress, såg allt mer än 1 gång. Bor man på Vildmarkshotellet ingår både safarin och delfinshowen.
    Dessutom var det så bra den helgen för det var nästan inget folk alls så ibland kändes det som om man gick omkring i parken helt ensam och tittade på alla djuren.

• mludvigs

Glömde säga - så jätte dyrt tyckte jag inte det var: 4 vuxna och 2 barn, inträde, övernattning, safarin, delfinshowen, bad i hotellets relaxavdelning, tidigare inträde osv för typ 4000-4500 för allihopa!

• tvillingar3år

Hej var där sommaren -05 Killarna tyckte att det var jätte kul. Men det är väll inte så dyrt att gå in däremot att bo på hotellet så hyrde en stuga på en camping som ligger ca 4 km efter kålmorden. Där var det jätte mysigt med egen strand resturanger lekplatser minigolf mm. Har för mig att det inte var så dyrt vi var där tre nätter, tror det hette Kålmårdens camping:)

• tvillingar3år

Lite stavfel blir så när man skriver fort

• Padro

Tack allihop för era svar!! . Låter jättebra . Men hur dyrt är det?.

• Lia85

Vi bor i Norrköping så vi är ofta på kolmården o vi tröttnar aldrig!

Gabriel älskar att vandra omkring o titta på alla djur. Bamses värld är också en favorit (men inte min *s*).

Vi som bor här i stan har lite fuskigt *s* Vi kan alltid köpa årskort till halva priset på hösten, o då blir DET billigare än ETT inträde=)

Men absolut, kolmården är värt pengarna, men som nån skrev innan så skulle jag nog satsa på två dagar där. Det är en ganska lång promenadväg (men mkt vacker) o ganska backigt, så det kan vara skönt att slippa stressa igenom parken.

• Padro

Tack Lina85!!. ska genast kasta ett getöga!!

Svar på tråden Planerar semester redan:-D...kolmården?