Inlägg från: mamma på landet |Visa alla inlägg
  • mamma på landet

Åderbråck??? Vad göra?

Jag fick på högra benet jag med och det har inte försvunnit mellan graviditeterna. Det har ändå gått 6 år. Nu är det redan värre, och jag gissar på att det blir fler innan tvillingarna föds.

Ni ska inte använda Zon eller nån annan antiinflammatorisk salva. Ni ska prova Hirudoid, en kräm som har effekt på ytlig inflammation i venerna och även på blåmärken. Finns på apoteket och har inga kända risker för fostret. Receptfritt och används mest av gamla damer...

• mamma på landet

Massage gör att blodflödet ökar i området som masseras. Eftersom åderbråcket redan är blodfyllt beroende på att venen är utvidgad och inte orkar pressa blodet uppåt så borde massage medföra att åderbråcket växer.
    Fast Hirudoid ska masseras in i huden men man kanske inte behöver sitta och gnugga eller så.

Sen är återflödet till hjärtat sämre på högra sidan, och därför blir åderbråcket lättast där. Har jag hört.

• mamma på landet

Jag är också tveksam. På blygdläpparna rör det sig ju om slemhinna och inte hud, som krämen är utvecklad för. Jag undrar dessutom om åderbråcken på blygdläpparna är av samma sort som på benen. Det är nog en annan typ av kärlförsörjning där...

Nej jag skulle inte smörja där.

Svar på tråden Åderbråck??? Vad göra?