Hur vet man att man har äggvita i urinen?
Hej!
Hur vet man att man har äggvita i urinen utan att ta kissprov??
Hej!
Hur vet man att man har äggvita i urinen utan att ta kissprov??
Det vet man inte..tror jag iallafall!
jag tror inte man kan veta det utan att ta ett urinprov
Ni kissar vl på sticka hos BM? PÅ den ser dem om man har äggvita i urinen...
Genom att lämna ett urinprov hos BM som kollar med sticka.
Vad innebär det att ha äggvita i urinen?
Är det farligt?
/Samba
Havandeskapsförgiftning
Havandeskapsförgiftning brukar hänga ihop med högt blodtryck och huvudvärk, snabb uppsvullnad/viktuppgång. Tror inte du behöver vara orolig eftersom att havandeskapsförgiftning sägs komma de gånger det kommer, fr o m andra halvan av graviditeten. Och då går man ju på regelbundna kontroller hos en barnmorska som testar urin, blodtryck, viktuppgång osv!
Äggvita i urinen behöver inte alls betyda havandeskapsförgiftning. Det kan bero på andra saker som t e x urinvägsinfektion eller så är det bara så. Behöver inte bero på något alls.
Har man en viss mängd äggvita i urinen så syns det, det blir som vitt skum ovanpå. (Det har jag själv noterat sedan jag blev gravid och BM kommenterade det också)
Vi utsöndrar alltid en liten mängd äggvita i urinen, det gör alla människor.
För en del är det också helt normalt att ha lite mer äggvita i urinen och det har då ingen betydelse, men en plötslig förändring mot hur det brukar se ut kan tyda på sjukdom.
Övergående tillfällig äggvita i urinen ses vid urinvägsinfektion, feber, sviktande hjärta och vid uttalad fysisk ansträngning.
Vid bestående förekomst av äggvita i urinen kan man misstänka njurbäckeninflammation.
Källa: FASS.se