• jessie79

Vilken väggfärg passar till gråa köksluckor?

Vi ska snart göra en mindre renovering av vårat kök o jag behöver lite ideér!
    Vi ska behålla köksluckorna som är gråa, men måla om lister o väggar. Men vilken färg passar till gråa luckor?!! Har tänkt mig nåt ljust iaf.
    Nån som kan hjälpa mig!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-14 16:42:16:
    Nu har jag fixat en bild på luckorna i mitt galleri.

• Svar på tråden Vilken väggfärg passar till gråa köksluckor?
  • mludvigs

Vi har grå luckor i vårat kök och har målat väggarna via och kaklat med svart. Sen lyser vi upp det med röda detaljer som röd lampa, röd vattenkokare och en tavla med rött i.

Jag gillar det!

• TvåM

Sand och grått går inte ihop tycker jag.

Vet ju inte hur köket ser ut men kanske vita väggar och en fondvägg i nån grå nyans eller en tapet med grått mönster.

Vad har ni för köksmöbler?

• cåbra

Blått, i en skala som matchar den gråa, då får ni en luftig känsla. Har ni någon vinkel eller kort enkelvägg så är det inte helt fel att "mörka" det blå där eller helt fräckt bryta med en färg i samma ton men i helt annan skala.

• so0phie

svart är snyggt till, om man vågar ;)

• jessie79

mludvigs: Ja jag tror det blir vitt, sen med svarta detaljer.
    Ska inte göra nån storrenovering, mest uppfräschning nu.

Kalmarmamman: Nä jag tror nog oxå att det blir fel.
    Så det lutar åt att det blir nåt vitt -finns ju massa vitanyanser.

• Vicka81

jag tycker vita väggar och gärna en brun fondvägg som mjukar upp det kalla i det grå... snyggt med svarta detaljer till detta!
    Absolut inte rött eller lila... det gör det grå stelt och hårt... fyy...

• jessie79

Vicka81:
    Jag är osäker på om det blir bra med brunt till. Men jag har redan tänkt att jag vill ha svarta detaljer till iaf Lutar åt vita väggar oxå, utan fondvägg

• nämenhej

Vi har grått kök, mörkare än ert. Väggarna är i brutet vitt åt det "varmgrå" hållet eller vad man ska säga. Bild finns i galleriet även om inte väggfärgen kommer riktigt till sin rätt där.

• Ängel1982

kollade på bilden som du har lagt in nu och nu tycker jag ännu mer att du ska ha vitt!

• Bella8

Tycker att du ska satsa på en ljust grå färg som ex. NCS 1500-N...

Vi har det i vårt kök och luckorna i NCS 2000-N vilket inte är en så stor skillnad kulörmässigt om man bara ser dem bredvid varandra MEN i ett kök med alla dess vrår och utbuktningar i form av olika skåpdjup och diverse så blir det supersnyggt kan jag säga...

Den lite mörkare färgen sticer ut bra mycket mer och skapar otroligt fina kontraster... ska se ifall jag kan få in foton på köket imorgon om du vill se...

Vill gärna veta vilken grå kulör du har på luckorna? Ska även försöka kolla i ditt galleri nu...

Bella

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • jessie79

Tack för alla tips!

Nu har jag så gott som bestämt mig o det blir vitt! MEN det finns ju en uppsjö av olika vita. Vad passar bäst till grått??

• Annika 1983

vi har gråa köksluckor med vita tapeter jättefint.

• jessie79

Tack tack alla ni!
    Ska ge mig ut o leta nån snygg vitfärg nästa vecka tror jag!

• Miamaria77

JAg har vita väggar och röda detaljer, typ röda handukar, röd diskborste, röda grytlappar, det är jättefint med grått. Bra enligt feng shui, det var därför jag provade med rött och det funkar jättebra tycker jag.

Lycka till

• jessie79

MiaMaria77:

Tack tack!
    Aha! Då kanske jag ska testa rött till! Passar ju till julen nu oxå.

Svar på tråden Vilken väggfärg passar till gråa köksluckor?