Inlägg från: Springsteen |Visa alla inlägg
  • Springsteen

Varning för termometer för ändtarm

Gravid Rystall skrev 2006-11-22 18:54:18 följande:
    JAg jobbar som sjuksköterska som arbetar på en kirurgavdelöning, och de bästa och mest tillförlitliga termomertrarna är just rumptermometrarna. Jag har ALDRIG hört att dessa skall kunna skada tarmen. Dessutom användes den flitigt av barnmorskorna på förlossningen när vår ALbin föddes, (på honom alltså)Dessutom skall du inte tro på allt som sägs där. Enligt en läkare där var det inte alls farligt om man knarkade i början av graviditeten. Det skulle inte skada barnet. Va f-n är det för inställning att sitta i TVn och berätta. klart som F-N att det är skadligt. Ursäkta svordommarna men jag blir så förbenad på folk som inte vet vad dom snackar om ff när de sitter i tv och babblar.
    Är oxå sjuksköterska och har varit med om många fler felvärden med örontemp än med rumptemp... Här använder vi rumptemp om vi måste veta ett exakt värde.. De gjorde vi även när jag jobbade på neonatalavd och under min praktik på barnavd... (så de skiljer sig från olika ställen) Så jag håller fulltständigt med!!!

sen är de faxtist inte så att de spelar så stor roll om de är 36.5 eller 36,8 det som är viktigt att se är om de stiger eller sjunker.. så använder man en temp så är de ju bäst att fortsätta använda den... Den tempen på sjukhuset kanske inte stämmer överens med din hemma exakt.. Självklart spelar det roll om den visar 36 eller 39 !!!!!! O såna felvärden har jag fått med örontemp...
Svar på tråden Varning för termometer för ändtarm