• Sieva

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Hej hej

• Sieva

Smurfan, jag trodde du hade bara grädde i dina bröst

glennglenn, det blir bra med ersättning på kvällen, då sover barnet tyngre. Gör som känns bäst för Er!

Jag har inte kunnat helammat utan gör vad jag kan och lilla Z får en blandning av amning, utpumpad bröstmjölk i flaska och ersättning. Och hon verkar må bra! Men mitt mål är att kunna amma mer och oftare (har haft stora problem med sår...) Dock så tycker jag också att brösten blir mindre så jag är också rädd om att mjölken kan ta slut... redan?

• Sieva

Hej och välkomna alla nya!

Kan vi ta och lägga in listan igen tror Ni?

Idag var vi inne i stan och usch vad det regnade. Anser vad skönt det är att bo här "på landet" när man vill gå barnvagnspromonad, efter att ha fått navigera på stans trånga trottoarer!

• Sieva

God morgon!

Ett par frågor! (En lyckades jag ställa i gamla tråden precis innan den stängdes ner )
    Vet någon om det finns något märke på Pampers blöjpaket som man kan klippa ut och samla på för att få förmånar, som kaninerna på Libero blöjpaket? Vill inte gå miste om något gott..

Och så det här med amning och mjlktillgång. EmiliaG - wow va mycket mjölk du har! Jag kan inte ens få ut så mycket om jag pumpar i en kvart, som ditt andra bröst bara läcker! Så jag oroar mig om hon faktsiskt får i sig tillräckligt de gånger jag ammar (vilket inte är alla måltider) På BVC vill de inte väga före och efter amning, för man skall lita på att det fungerar som det skall och inte behöva kontrollera allting. OK, det kan jag hålla med om, men jag vill gärna ha någon bekräftelse på hur mycket hon kan få från ett amningstillfälle.

Hur har Ni gjort? Är det någon som väger/vägt sitt barn före och efter?

• Sieva

Ezzie - Alltså att man väger barnet både före och efter amningen, för att se hur mycket det har fått i sig under amningen. Min flicka borde ta cirka 100 ml (g) per måltid, men pumpar jag i en kvart så får jag bara ut cirka 20 ml. Har svårt att förstå hur hon skulle kunna få fem gånger så mycket på lika länge...

• Sieva

Jo, jag vet hur mycket hon äter per flaska när hon får ersättning (100-130 ml), men jag undrar om hon verkligen får tillräckligt mycket när hon ammar...

• Sieva

Smurfan, kanske Rusta, fast det var Arninge och inte Täby Centrum... Men de har lite av allt och ganska så billigt, dock kanske inte finaste kvalité!

Har haft mjölkstockning igen så amningsdramat fortsätter... Det är bra att lilla Z verkar anpassningsbar och äter gärna från både bröst och flaska!

Bettiz, va bra det gick, grattis! Jag har hört (och upplevt) att barn sover tyngre och längre efter måltid med ersättning.

Coop blöjor! Vi har ett paket som jag köpte när jag var gravid, ville vara förbered Det är bara nu vi har börjat använda dem och tycker att de luddar lite!

• Sieva

Smörgåstårta är väl lunch, eller?!?? Gör som du vill philmKarin

Vad är egentligen namnceremoni?

Vi skall inte ha dop då jag tycker att hon får själv bestämma sen om hon vill ingå i den kristna tron. Jag vill inte frånta henne detta beslut eller minne. Däremot kommer vi nog ha en sorts barnvälsignelse, antingen under gudtjänsten eller något litet hemma hos oss med de närmaste. Och då blir det mycket möjligt smörgåstårta

Har bokat tid nu för efterkontroll hos MVC nästa vecka. Skall bli roligt att visa upp dottern för vår barnmorska!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2