Inlägg från: Fjädersten |Visa alla inlägg
  • Fjädersten

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Hejsan, hejsan, kommer här som en liten svans på Oktober2006, vi pratade på den andra tråden. Här var det mycket fler mammor, känner igen Smurfan 81 och philmKarin, vi sågs på förra mammaträffen. :) Hoppas jag får komma imorgon med, tänkte titta in hos Birgitta lite innan och fråga om vi får vara med, för Robin var förkyld för ett tag sedan och jag vet inte hur länge sånt sitter i. Man vill ju inte riskera att smitta några andra små. Så vi kanske ses imorgon, sov gott allesammans. :)

• Fjädersten

Jisses vad ni skriver! :)
    Hm.. har egentligen inget på hjärtat.. men jag tänkte att jag skriver en rad så jag inte blir bortglömd. :P
    Igår hade min pojkvän hand om Robin nästan hela dagen, bytte blöjor, gosade och vyssade. Det kändes så skumt när man gick och lade sig på kvällen, som om dagen varit jättekort eftersom jag inte spenderat lika mycket tid som vanligt med lillkillen. Bara att vänja sig antar jag?
    Haha.. se där, jag hade något på hjärtat i alla fall. Aja..
    Lycka till allesammans med era planderade dop.. själv har man inte riktigt tagit sig i kragen och börjat planera än.

• Fjädersten

Jisses, vad ni skriver.. man hinner knappt med i den här takten. Tänkte lägga till oss på listan.

annso84 - *14/2 - Miranda - 3160 g - 48 cm - kl 13:31*
    Ezzie - *7/4 - Evva - 3455g - 51cm - 18.47*
    adahlin - *4/6 - Rasmus - 4450 g - 50 cm - kl 13:39*
    nemo563 - *10/6 - Tim - 3735 g - 52 cm - kl 11:06*
    Jagosa43 - *18/6 - Cornelius - 3160 g - 50 cm - kl 14:18*
    Anna_lw - *24/6 - Emma - 2480 g - 45 cm - kl 12:18*
    FruBåtsman - *19/7 - Alice - 3595 g - 49 cm - kl 01:37*
    Lundelus - *19/7 - Simon - 3215 g - 48 cm - kl 08:41*
    Trixietrina - *21/7 - Mikaela - 3992 g - 54 cm - kl 04:00*
    Gympatjej - *29/7 - Marius - 4160 g - 51 cm - kl 15:11*
    EmiliaG - *4/8 - Mikael - 3765 g - 50 cm - kl 6:11*
    Stjärnströssel - *9/8 - Tyra - 4600 g - 56 cm - kl 01:48*
    lilla e - *11/8 - Edvard - 3540 g - 49 cm - kl 07:23*
    Smurfan 81 - *17/8 - Kevin - 3985 g - 51 cm - kl 01:04*
    Philmkarin - *22/8 - Tyra - 3100 g - 49 cm - kl 11:59*
    Ängelens ängel - *30/8 - Samir - 3745 g - 53 cm - kl 20:45*
    Fjädersten - *10/9 - Robin - 3475 g - 49 cm - kl 19:18*
    Bettiz Angel - *24/9 - Freja - 3645 g -50 cm - kl 08:15*
    Athena79 - *27/9 - Albin - 3305 g - 49 cm - kl 18:06*
    Sieva - *3/10 - Zoe - 3200 g - 49 cm - kl 08:48*
    glennglenn - *4/10 - Elsa
    Oktober2006 - *9/10 - Olivia - 3365 g - 50 cm - kl 07.08*
    Frida82 - 1/11 - Tuva -3383 g - 50cm - kl 23.13

• Fjädersten

Just det. Glömde..

Philmkarin: Strumpbyxorna som Robin hade på sig i fredags är köpta på Coop Forum i Arninge. Men det borde finnas att köpa på vanliga klädaffärer också tycker jag.. fast genom erfarenhet har jag lärt mig att allt inte är som jag tycker att det ska, så det är inte säkert. ;)

• Fjädersten

Hejsan.. mycket snack om två månaders kollen.. Robin kunde hålla upp huvudet bra, men han har å andra sidan alltid tyckt om att ligga på mage. :)

Hur mår era små knoddar? Min lilla kille har blivit tokförkyld. Snorar, hostar, nyser och kräks slem.. så vi får se om han får vaccineras på måndag. Har fått för mig att jag hört någonstans att dem inte gärna gör det om bebisen är sjuk?
    Hoppas era små klarat sig från den tråkiga förkylningen som verkar gå.

• Fjädersten

philmKarin : Jag vågar inte svara säkert på din fråga om man kan bada bastu med bebisen, men jag tror inte att det går. Eftersom man måste tänka på hur man klär barnet eftersom dem har svårt att kontrollera kroppstemperaturen själva till skillnad från äldre barn. Därför verkar det ologiskt att det skulle gå.. eller?

• Fjädersten

philmKarin: Har jag åkpåsen i vagnen så brukar Robin bara ha kläderna han vanligtvis har på sig inne + vantar och mössa. Fast nu när det har blivit kallare ute så får han ha overall på sig istället, värmer mer jämt.

• Fjädersten

Hejsan. :) Har också varit inne och kikat på Sf's hemsida, men det är drygt att man inte kan se vilka filmer som går längre än en vecka frammåt. Vore kul att träffas och gå på bio. :)

Grattis till Kevin som kan sitta själv. :) Såg er i centrum för någon dag sedan och noterade att han satt upp, häftigt!

• Fjädersten

Hejsan, tänkte bara tipsa om en sak. Lifestone.com
    Någon som kollat det? Jättefina tavlor med avtryck och sånt. Köpte såna till familjen i julklapp och dem blev riktigt lyckade, jättefina. :)

• Fjädersten

philmKarin : Jag gjorde tre tavlor i gjutsten, med två avtryck och fotoram. I olika färger och med olika ramar. Jättefint! :)

• Fjädersten

Var så skumt, lämnade lillkillen på golvet i vardagsrummet bland sina leksaker medans jag gick på toaletten, sen när jag kom tillbaka så låg han under bordet. Han har alltså rullat eller ålat sig en halvmeter. Så stolt. :D

• Fjädersten

Haha.. dem är så snitsiga på det där med att förflytta sig när man inte ser. Men senare igårkväll så vände Robin sig från rygg till mage. Han låg på golvet bland sina leksaker medans jag såg på film, när han kommit upp på sidan så pruttade han, så jag tittade på honom och hann se hur han vände. Skitstolt. :) Då berättade jag för honom hur duktig han var osv, så han gjorde det minst sju gånger till bara för att han fick så mycket beröm. :)

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2