Inlägg från: Ruby Red |Visa alla inlägg
  • Ruby Red

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Hej! Jag fick tips att denna Täbytråd finns av Sieva. Jag bor i Gribbylund och vi fick en son den 6/10, han är 7 veckor idag. Jag hoppas kunna få hänga med på promenader och annat som hittas på... Hoppas att det ok att jag hänger med på fika på Finino på månd 27/11? Även om jag hittade denna tråd senare än ni andra...

• Ruby Red

P.S Sonen heter Vincent, föddes kl 19:18 den 6/10 på BB Sthlm. Vägde 3505 g och var 50 cm lång. D.S

• Ruby Red

Vad kul, då ses vi på Finino på måndag! Jag bor i Gribbylund Södra.

• Ruby Red

Jag lägger till mig på fikalistan...

Måndag 27/11 kl.13
    Trixietrina
    Smurfan
    jagosa
    annso
    Philmkarin
    Bettiz Angel
    FruBåtsman (efter 12.45)
    Athena79
    Anna Lw
    Sieva
    Oktober2006
    Adahlin
    lundelus
    Glennglenn
    Nemo563
    Ica77
    Ruby Red

• Ruby Red

Instämmer, vilken trevlig fika! Jag tog en lååång omväg hem så jag o Vincent fick röra lite på oss. Dvs. jag fick röra på mig och Vincent sov som en stock...

Är gärna med på en fika där fler ggr. Och är även gärna med på promenader i Täby....

• Ruby Red

Vilket fint kort jagosa43! Jag har köpt tomtedräkt till Vincent men han gillade den inte och fotona visade en sur bebis. Vi ska göra ett nytt försök ikväll. Jag har hittat ett bra fotolab på nätet som har mkt bra pris på julkort. Jag orkar inte pyssla med julkort i år som jag brukar göra....

De som ville köpa boken "Växa och upptäcka världen" kan göra det billigt på nätet. Boken finns i pocket och kostar ca 40 kr, har jag för mig. Författare: Hetty van de Rijt och Frank X. Plooj. Boken beskriver barnets sju utvecklingssprång under det första levnadsåret.

• Ruby Red

Jo, vi skickade efter julkorten fr Postfoto (www.postfoto.se).
    2,95 kr/st inkl kuvert om man best fler än 10 st. Det blir bra pris även om frakt och sånt tillkommer tycker iaf jag. Jag har beställt foton därifrån tidigare och de har bra bildkvalitet. De anv FUJI fotopapper.

Idag åkte jag och Vincent in till stan för första gången kommunalt. Byten från buss till tunnelbana gick galant o han sov som en stock. Skönt! Skulle ha blivit så stressad om han gastat i högan sky!

• Ruby Red

Ang träning. Har någon testat SATS Baby? Jag tänkte börja nästa vecka om det funkar. Då har det gått 10 v sedan Vincent föddes så det borde väl vara ok?

Är det någon som har tänkt att börja med babysim? Jag har anmält Vincent o mig till babysim i Gribbylund (Aquababy), Furuhöjden med start v 2. Hoppas att det ger något...

• Ruby Red

Var och tränade på SATS Baby passet idag, oktober2006 var också där. Synd att du missade det philmKarin. Jag gillade konceptet. Avslappnat, enkla basövningar och ingen har något emot om du behöver amma, ta upp barnet mm. Jag ska fortsätta att gå på passet...

• Ruby Red

God fortsättning! Här är en till som pustar ut efter julfirandet hemma. Mina föräldrar och bror och hans sambo kom upp till oss. Roligt att kunna vara hemma och fira i år. Det är första julfirandet i huset. Vincent tittade storögt på granen, allt julpynt. Han ville äta julklappssnöre och var allmänt uppsepelt över allt nytt och nya människor. Vi trodde inte att han skulle bry sig så mkt i år eftersom han är så liten men han gillar verkligen att titta på allt det nya. Han sov under hela julmiddagen så mamma o pappa fick äta med båda händerna i lugn och ro.

• Ruby Red

Det var evigheter sedan jag var här sist... har jag förstått det rätt att det är stående fika på Finino i Gribbylund C?

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslagsvis kl 13:00 på Finino

Jättebra idé isf!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2